tisdag 9 mars 2010

Är våren på gång?

Jag blir så glad av sådana här fina dagar som vi haft de sista dagarna. Solen skiner, fåglarna kvittrar och det är så ljust ute. Trots att jag har en hel del runt omkring mej nu, kan jag njuta. Vårsolen har ju en tendens att verkligen visa en hel del olika saker. Bl.a. har fönstren helt plötsligt blivit lite grumliga... dammråttor dansar på golvet och trots att det bara är ett par dagar sedan jag dammade bokhyllan är där damm igen, men vad gör väl det när det är sååå fint ute och man hör takdropp och ser hur snön sjunker ihop. Man måste ta till vara på det fina som dagen ger, när man har möjlighet till det.

Taggen tar tillvara på vårsolen, har hittat en skön plats.

Uthuset hos mina föräldrar, snön på väg ner, men vilar visst för sista etappen ner.
Polisen på stenen till vänster har kommit fram nu. Har varit översnöad tidigare.

Detta hittade jag i dag vid en av våra söderväggar, i går fanns det inga blommor.
Ett riktigt vårtecken eller hur, och man blir glad också.
Ha det gott och hoppas du också kan njuta av vårsolen.
Kram Birgit

5 kommentarer:

pastorsfrun sa...

Vilka fina bilder du kan ta mamma!!!! Vad otroligt fint med snödropparna, det är ju otroligt!!! Nu är det våååååååååår!
Kramar Mis

Bonnfrua sa...

Instämmer med Mia! Mobys uthus ser verkligen festligt ut med snön som inte riktigt vill lossna!

Anonym sa...

Åh, snödroppar! Det var ett riktigt vårtecken tycker jag.
Ha det gott och njut av den underbara solen.
Hälsningar Anita

Märta sa...

Snödroppar så härligt!
Häftigt att fota när snön hänger på det viset!
Kram! Märta

Birgitta sa...

Ser att våren är på gång hos dej. Här har varit rejäla snöras från taket ikväll. Det knakade i hela huset och sedan ett riktigt dån och nu ligger det ca 1 m högt snöhög utanför dörren och vilken tur att ingen blev under där, för det var rejäla isblock också. Så nu blir det ett litet smalt "dike" utanför, för det går inte att skotta bort snön. Nu är det bara snön på garaget också. Hoppas det också rasar nu.
Grattis till vinsten.
Ha det gott.
Kramen Birgitta