fredag 6 april 2012

Glad påsk

Vill önska er alla en Glad Påsk.

Här går allt i lugnets tecken i helgen, kan vara skönt det också. Har haft ganska mycket att stå i den sista tiden och mera blir det väl när helgen är slut. Men nu tar vi dagen som den kommer.
I dag har det regnat, vi har blivit lovade snö, men tack och lov har inte den varan kommit ner ännu. Hoppas vädergubbarna har fel igen.

Taggen tar tillvara på alla solstrålar som går att hitta.
Här har han hamnat mitt uppe på bordet, får han vara där? njaä,
men han är ju så fin när han sitter där och solar.
Jag måste ju hålla med om att det är skönt i solen.


Lite vårblommor ibland syrenerna trädgården.


Får jag bjuda på ett påskägg ?
Varsågod...att smaka.


Glad Påsk
önskar
Birgit

6 kommentarer:

Anonym sa...

Glad Påsk till er !

Kinna o Claes

Skaparglädje sa...

Skönt att kunna ta det lugnt någon gång. Hoppas att du och din man får en fin helg tillsammans.
Här har de också lovat riktigt busväder, men än så länge är det uppehåll, men kallt och blåsigt ute så det är innesittarväder.
Glad Påsk!

hugan sa...

Ha nu en skön påsk helg! Här skiner solen för andra dan i rad, så jag förstår Taggen!

Felix sa...

Så mycket fina bilder! Headern är helt underbar! Och kortet på Taggen i solskenet är så fint! Han ser verkligen ut att njuta.

Jag har läst ikapp det jag har missat tidigare i vår. Vi har (precis som ni brukar) träffats till stor släktträff förra helgen. Min pappa fyllde 90 år för tre veckor sedan, så det har först varit kakbak och andra förberedelser. Vi firade födelsedagen dels med kyrkkaffe (för 80 personer) och två veckor senare med en fest med släkt och vänner. En varm och fin fest att minnas länge.

Kul med Tiger som följer med på promenad. Vår Tiger gillar också att gå på skogspromenad. :-)

Här har vi vinter i dag. Alldeles vitt av snö!

Glad Påsk!
Elisabet och Tiger

Annika Christensen sa...

Vilken fantastisk bild.
Glad Påsk
Annika

Monica sa...

Glad Påsk till dig och hela din familj!
Ja imorgon blir det full rulle här också, när alla döttrarna med familjer kommer hit!
Påskkram från Monica