lördag 15 september 2012

" Lite av varje och lite av räv "


Hej på er!
Hur har ni det? Har det blivit höst hos dig också? 

Vi har haft fina höstdagar med sol och mycket vackra färger, men även regn. I går fredag var det en gråvädersdag, men så tittade solen fram i dag igen, härligt.
 
Dagarna rullar på som vanligt, Säger igen som jag ofta säger, jag älskar detta med att kunna dela mina dagar tillsammans med gubben min. Vi gör mycket tillsammans, stöter vi på problem brukar vi försöka lösa problemet tillsammans. Så har det varit nu de sista dagarna.

Gubben min filmar en hel del, redigerar och fixar till filmerna så de blir trevliga och underhållande. Han hjälper även våra vänner att fixa deras filmer. Allt har gått jättebra tills nu...
Vår filmkamera la av i våras och vi införskaffade en ny, och så har det filmats ganska så mycket i sommar.
Nu när höstmörkret börjar falla, var det dags att börja ordna till filmerna, många timmars jobb. En dvdskiva blev klar, och glatt satte vi oss för att se hur det blev. Det blev inget....
Oj, vad han funderade och testade. Så till slut började jag söka på nätet, där kan man få många svar, fast det mesta står ju på engelska och det är ju inte jag världsbäst på, men jag lyckades till slut komma fram till att vår filmkamera har ett bildformat som endast kan spelas i blue-ray spelare! Visst det blir ju betydligt bättre bildkvalité...men, men..  Nu vet vi vad felet är får se hur fortsättningen blir. En ny blue-ray spelare eller försöka konvertera filerna med sämre bildkvalité som följd. Vi får se..

Inte bara detta har hänt, jag fick ont i halsen och började hosta  i slutet av förra veckan. Tyckte jag mådde dåligt i början av denna vecka, så det blev ett besök hos doktorn, men det är väl bara virus, som alltid tänkte jag. Men så var det inte, du har en mycoplasma pneumeni, blev svaret. Inte något jag rekommenderar att prenumerera på precis.. 
Jag fick iaf behandling med olika medikamenter. Trötthet och hosta får jag väl dra´s med ett bra tag förstår jag. Men det är så skönt att veta vad det är som drabbar kroppen. Nog om detta. 


 I dag satt Taggen vid min dator, verkade som han ville säga 
"är det inte dags att blogga snart?"

 Vi tog en runda i trädgården och letade lite foto objekt.
Några vattendroppar hittade vi.

 Päron har vi gott om, tyvärr blir de snabbt övermogna.
Men mycket goda att koka in, och sedan njuta av i vinter
tillsammans med glass eller med smält after aigth över.

 Äpplen finns också en hel del olika sorter. Det här är vinterfrukt.

 Men du, vad händer där då??

 Jag måste gå och se efter...

 Är det något där på andra sidan, inne hos grannen, månne??

 Måste nog hoppa över och se efter.

 Nej, det var inget spännande, så jag gick snart hem igen.

Så till sist en vattendroppe som inte hamnade i fokus precis,
 utan lite på sidan om.


Önskar er en fortsatt skön kväll

6 kommentarer:

Felix sa...

Mysiga bilder på Taggen! Bilden vid datorn är jättefin! :-)

Usch då, mycoplasma lät inte kul. Hoppas att du kryar på dig snart! Jag har också hostat och varit sjuk sedan i slutet av förra veckan. Jag får ofta långdragna luftvägsinfektioner med hosta, men det är lite bättre, så jag hade nog inte tänkt gå till doktorn, utan till jobbet på måndag. Men det lät ju lite oroande med mycoplasma så där utan vidare...

Här har vi också haft en fantastisk solig och fin septemberdag i dag (och regngrått i går).

Septemberhälsningar
Elisabet

Skaparglädje sa...

Mmm....det där päronet ser gott ut, kan tänka mig att smakar med glass och after eight till.

Hoppas ni fårordning på era filmer och du får krya på dig så gott det går.
Kram!

Monica sa...

Åh, vad jag tycker att du är duktig, som begriper dig på det där med blue-ray-spelare och konvertera filmer och sånt! Som tur är har jag en svärson, som kan allt om sådant, så han inkallas när det är problem här...

Det var ju tråkigt med din sjukdom, men vilken tur att du gick till doktorn! Hoppas att det snabbt går över!

Här har det stormat igår, så nu ser man knappt gräsmattan för alla löv!
Snart dags att börja hösträfsningen!
Ha det så bra och krya på dig!
Kram, Monica

Black Iris sa...

När jag pysslar med mitt så pysslar "gubben" med sitt.. Han håller också på med film och bilder. Varje år gör han en semesterfilm med musik och effekter. Det är ju så roligt sen att visa årets film på kanske julafton när vi alla samlas..
Härligt inlägg du fick till,, det var väl tur att Taggen sa till dig:)

Kram Maidi

Märta sa...

Härliga päron ni har! Smakar säkert smaskens med after eight.
Hoppas att det löser sig med era filmer! Tekniken ska ju bara fungera, eller hur?
Kram! Märta

Äppelblom sa...

En liten eftermiddagshälsning bara!