lördag 4 maj 2013

Lördageftermiddag

 
Hejsan!
 
Vilka fina dagar vi haft. Det grönskar så det knakar, man ser skillnad från dag till dag. Härligt.
 
Nu kan man ju börja titta på vårjackorna iaf. och kanske använda dem lite. Men vinterjackan får allt vara kvar framme ett par dagar till.
 
Här har vi rivit mossa i dagarna två, oj vad mossa vi hade, två släpor tömde vi på tippen. Ogjort arbete, kanske, nästa år finns det lika mycket igen. Men nu är det fint, och vi är ju här och nu.
Vi får se det från den positiva sidan, solen var varm och skön, sädesärlorna trippade runt oss och motion fick vi. Det var drygt att köra mossrivare och sedan räfsa, tomten är 1700 m2.
 
 
 
Jag älskar dessa mattor av blå- och vitsippor
I dag kan man se skiftningar i grönt på björken i hagen utanför oss.
 
1:a maj var vi ute på promenad ..
 

..ryggsäck med fika är ju ett måste,
så mysigt att sitta ner och njuta av fin natur, fågelsång, vindens sus, alla dofter
 och så solen.
 
 En liten, väl kamouflerad, ödla hade vågat sig fram i vårsolen.
 
 Gullvivorna hemma i trädgården blommar för fullt.
På vår promenad såg jag också gullvivor, fast inte lika långt komna som de här.

 syrenerna knoppas.


 Jag fick en bild av yngsta dottern.
  Seth sitter och tittar på tv och en av katterna gosar med honom.
Vi är väl riktiga kompisar du och jag?
 
Tog den här bilden från dotterns blogg
Lillasyster och storebror.
 
Önskar dig en fin och skön lördagskväll.

7 kommentarer:

Monica sa...

Åh, den sista bilden är ju en riktig hjärteknipare! Så fina händer, bägge två!
Och bilden med Seth och katten är ju också för söt...
Rivit mossa har vi inte gjort, fast det nog skulle behövas häroch där! Så flitiga ni har varit! Det känns väl bra, nu när det är gjort?
Sv: Tyvärr gick inte hinderhoppningen så bra. Ella blev avkastad och mormor blev vettskrämd... Men Ella var mest arg! Jag ville inte skriva det i min blogg, för hon läser där då och då...
Ha det gott, Kram, Monica

Äppelblom sa...

Tack snälla du för kommentaren - själv är jag lite dålig på att kommentera.
Så fina bilder du visar på mysig utflykt, djur och barnbarn. Bilder med mycket känsla.
Jag önskar dig en trevlig fortsättning på lördagen och varm kram till dig!

Karin sa...

Härliga vårbilder, Karin

Birgitta sa...

Vilka härliga vårbilder du har. Här har vi fortfarande is på sjön. Det blåser isande kalla vindar och idag har det regnat hela dagen. Absolut ingen vår i luften. Några vitsippor har trotsat vädret och blommar utanför vävstugan. Så olika vädret kan vara i vårt avlånga land.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Carina sa...

Det var så värst, har du gullvivor allaredan? Där ligger jag allt i lä...lär nog få vänta länge än..och vad gott det lät när ni har kunnat hållt på ute i trädgården...det har jag också, men jag kan lova att jag inte varit säker på att komma in igen....har nästan blåst bort...vi har haft stormstyrka i vindbyarna....!

Christina sa...

Jättefina bilder! Älskar också vit och blåsippor!/Lila-Christina

Polargrevinnan sa...

Ja, nu är det vår, fina bilder.
Riva mossa är jobbigt men man känner sig duktig när det är gjort.
Nu har vi bara en balkong och kan ibland sakna trädgården.
Nu har herrn oljat in trallen och jag ska sätta ut lite blommor och stolarna får komma fram.
Vilken härlig dag.
Ha det bra.
Kram Viola