onsdag 7 april 2010

Kusin vitamin

Jag har haft besök av min kusin i dag. Alltid roligt att träffas. Det blir tyvärr inte så ofta fast vi inte bor så långt från varandra, men vi tar väl vara på tiden. Vi fikar gott, pratar och pratar. Vad kan man prata om en hel förmiddag?? Jodå inga problem, vi har barn och barnbarn och mycket annat att dryfta. Det är så skönt att bara vara en sådan här förmiddag. En riktig vitamininjektion tycker jag. Hoppas du också unnar dej en liknande dag, det är du värd.

En riktig sol fick jag i en fin kruka som jag kan ha ute när våren kommit lite längre.

En Guds skapelse, visst är den fin i all sin enkelhet.
Ha en skön kväll.
Kram Birgit


7 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Sambon och jag skall på bio idag ... var å bio igår kväll med ... ja, mycket bio blev det inte direkt när barnen var små ... kan det vara därför? *ler*
:)

Monica sa...

Tack för din fina kommentar. Vad härligt med lite kusin vitamin besök. Ja, det där att prata, de är vi kvinnor duktiga på.....kan inte förstå hur det kan vara så...ha,ha.
Håller med om att den vita orkiden är förtjusande vacker i sin enkelhet.
Ha en skön kväll. Kram

Birgitta sa...

Trevligt med besök och att kunna sitta vid kaffet och bara prata. Fina blommor.
Kramen Birgitta

Monica sa...

Mysigt med en fika- och prat-stund med en god vän!
Kram, Monica

Lovisa sa...

Hej hej! Vad mysigt med besök mitt i veckan. SJälv så är jag helt dagvild och tror att det är måndag idag :o) Tänk vad lite ledighet kan göra med en.

Hoppas vi får se er snart...det är alldeles för länge sedan nu. Sköt om dig och hälsa Roger att vi hoppas han blir bättre i ryggen snart!

Kram Lovisa

Monica sa...

Tack,tack snälla för dina fina kommentarer!
Det värmer i mitt hjärta. Ja, jag har ett stort hjärta och försöker ge så mycket jag kan/orkar av mig själv. Känner sådan tacksamhet och ödmjukhet innför livet vi har här & nu. Ha en fortsatt bra em/kväll.
Kram från mig.

Anonym sa...

Tack för i onsdags. Det är skönt att du finns som min kusin och vän. Kinna