måndag 7 november 2011

Snabbvisit


I går, söndag, blev det en snabbvisit till Mosås.
Sonen ringde på morronen och undrade vad vi hade för oss. Ja, inget speciellt, vi ska gå på förmiddagsgudstjänst och sedan har vi inget, svarade jag.
Har ni lust att komma och äta middag hos oss? Inte tackar man nej till en sådan inbjudan, och så att få träffa de små telningarna också.
Efter gudstjänsten drog vi iväg de 17 milen, inte nästgårds precis, inte här i söder iaf.
Väl framme blev vi glatt mottagna, och sedan bjöds det på älggryta, inte illa.
Det känns så lyxigt att få sätta sej vid dukat bord och bli serverad mat.
Jag njuter varje gång det är så.
Lite senare när mörkret började falla styrde vi kosa in till Örebro och Svampen fick ett besök. Det första för min del, trots att jag varit i stan så många gånger.
Ett fint ställe, även kvällstid, kan rekommenderas.


Utsikt över delar av en upplyst stad.
Det är platt, inte alls berg och kuperat som hemma hos oss inte.

Ett upplyst vattentorn

Hugo hade precis lärt sej spela schack
och då måste han ju få utmana farfar.
Hugo har sagt schack här,
farfar funderar, hur gör jag nu då?
Molly: men farfar då, jag hejar på dej.
Hugo vann med två - ett, det var nog tur att det blev så...


Molly och farfar.
Hej där, vad håller du på med?
och vad sysslar ni med där ute i cyber rymden?
undrar nog den lilla tösen.


Kram Birgit

10 kommentarer:

Monica sa...

Så roligt Birgit att ni kunde göra ett "snabb" besök i Örebro. Förstår att det blev uppskattat! tänk att få slå farfar i schack...inte dåligt.
Måste också kommentera den lilla sööööööta "damen" som tittar på en med de vackra ögonen. Oj,oj...
ha en bra vecka och var rädd om dig!
Kram från mig.

Birgitta sa...

Trevlig utflykt till Örebro. Vad vackert i nattbelysning från Svampen. Jag var uppe där för evigheter sedan. Det gick bra, även om jag har höjdskräck.
Har varit till barn och barnbarn i helgen.
Ha det så gott.
Kramar Birgitta

hugan sa...

Avstånden är som här uppe ungefär! Imorron blir det besök till Ske-å igen, ryggen ska få sig en duvning och mor ett besök, barnen också förståss!
Som vanligt härliga bilder, särskilt de med barnbarn och förundrad farfar som blir slagen i schack :-)
Oh en sån raring lilla Molly är!

Ha en fortsatt skön vecka!
Kram

Monica sa...

Ja, uppe i Svampen har jag också varit för "hundra" år sedan!
Minns att vi drack kaffe däruppe...
Körde både fram och tillbaka de 17 milen på samma dag? Det var ju inte nästgårds, precis!
Vilken liten sötnos lilla Molly är!
Kram, Monica

Polargrevinnan sa...

Det var inte näst-gårds att äta middag. Men vad gör man inte för att träffa sina nära och kära
Vi har bara 10 mil till Örebro men inte blir det av att åka dit.
Det blir gärna till de platser där barn och barnbarn som man åker till.
Vi har varit i Göteborg i helgen.
Ha en fortsatt fin vecka.
Kram Viola

UllaMona sa...

17 mil efter bra vägar går ju i ett nafs, jag har 18 till mina barnbarn och det känns verkligen som nästgårds.
Underbart att bli bjuden på middag och träffa barnbarnen, lilla Molly är verkligen en söting och lille Hugo en hejare på schack.

Jag ska träffa mina barnbarn nästa helg.
Ha en fin vecka.

Kram

Evatina-beth sa...

Jag förstår av ditt inlägg att ni inte var i Jönköping för att lyssna på Signature Sound. Vi hade köpt biljetter,men på grund av min behandling kunde vi inte åka utan vi gav bort biljetterna. Det får bli en annan gång.
Kram

Christina sa...

Vilka härliga bilder på barnbarnen!/Lila-Christina

Äppelblom sa...

En liten kvällshälsning!

Annelis hantverk sa...

Så underbart...härliga bilder på farfar och barnbarn!
Ha en fin dag!