måndag 13 februari 2012

Födelsedagar i långlång rad...

Som rubriken berättar så firas här födelsedagar på löpande band. Kanske inte riktig,t men några iaf.
Det började med en femåring i början på veckan, i helgen var det tre i familjen som fyllde, alla i Örebro, och så avslutas veckan med att gubben min blir ett år äldre också.
Det har blivit mycket goda kakor och smarrig mat i helgen kan jag tala om. Men bäst av allt är ju att få umgås med barn och barnbarn, det sätter krydda på tillvaron.

Här hemma har det varit kallt, sol och snöväder om vartannat. Så vinter har vi. I går på vår promenad värmde solen så skönt, i söderläge, och fåglarna sjöng sina vårmelodier, så jag fick riktiga vårkänslor.
En dag var det ett förfärligt kraxande utanför hos oss.
När jag vände blicken uppåt såg jag att det var "kråkting" på gång.
Undrar just vad de hade att diskutera? Vädret kanske.

Fortskaffningsmedel modell äldre, de har blivit kvar ute efter att barnen lekt.
Även att det är gamla saker, leks det mycket med dom, när barnbarnen kommer hem.
Den gamla omgjorda trampbilen, som gubben min fixade till i mitten av -70 talet,
ska vara med i leken, sommar som vinter .

Så här fina kakor bjöds det på bl.a. när det firades i helgen.

Födelsedagsbarnen förärades med tulpaner också.

Man blir så glad av att få träffa en sådan här liten go och glad skruttfia.

Till sist Taggen igen,
han letar alltid upp solstrålarna, var de än finns,
kanske för att bättra på solbrännan,
eller bara för att värma sej.



Önskar er en fin vecka
Birgit
//

12 kommentarer:

Birgitta sa...

Vilken härlig vecka du haft och fina bilder som vanligt. Liten gosig tjej också.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Monica sa...

Ja, här har det kalas hela veckan förstår jag. Men visst är det väl trevligt att få träffa de sina. Tänk vilken glädje de skänker till oss. Hjärtat får sådan påfyllning efter besöken.
Vilken söööt liten flicka!Kan tänka mig hur det känns att pussa den där lena mjuka goa kinden.
Önskar Dig nu en fortsatt bra vecka.
Kram och vink från mig.

Skaparglädje sa...

De där bakverken ser goda ut.....roligt att få umgås med släkt och vänner.
Hoppas att barnbarnen kommer på besök snart igen så de kan fortsätta att åka kälke.
Kram!

hugan sa...

Å så goda de där bakverken såg ut!

Taggen är bara för charmig ;-D en riktig livsnjutare!

Ha nu en fortsatt trevlig kalasvecka!

UllaMona sa...

Att få umgås med familjen är verkligen lycka för själen...födelsedagar, barnbarn och smarrigt fika.
Taggen är då för söt där han sitter.

Kram

Monica sa...

Ja, det blir fler och fler födelsedagar när familjen växer!
Just den här perioden har vi inte så många, men framåt maj...
Kul är det i alla fall och dom där cup-cakesen (!) såg ju såå goda ut!

Snö har vi fått här nere också - sent omsider!
Må så gott, kram från mig!
Monica

Äppelblom sa...

Så härliga bilder du visar -cupcakes, barn och katter - motiv som gör att man blir glad!
Ha en trevlig helg!
Kram

Märta sa...

Smaskiga cup-cakes! Yngsta dottern brukar baka sådana när hon är hemma, gott!
Ni har som vi samlat ihop många födelsedagar, ibland kan det vara riktigt praktiskt. Vi har en period nu i febr och en i maj/juni. Idag har vi några plusgrader och det känns som vår i luften.
Ha en riktigt skön helg!
Kram! Märta

Christina sa...

Dom cupcaksen hade jag gärna smakat! Ser mumsiga ut! Ja tänk att katter älskar solen så eller det är nog värmen i solen!/Lila-Christina

Skaparglädje sa...

Jag har skickat en award till dig (titta in till mig och hämta den) hoppas du vill ta emot den.

Black Iris sa...

Tänk att födelsedagarna ska hopa sig under vissa tider på året, men visst är det trevligt med kalas av alla sorter.
De härliga bakverken du visar blev jag väldigt sugen på nu..

Kram Maidi

Äppelblom sa...

Trevlig helg!