söndag 5 februari 2012

Söndagkväll

Så är åter en händelserik vecka till enda.
Den började med solsken, lagom kallt och besök av ett par av våra småttingar, som inte är så små längre.
Grabben hade studiedag så då passade det ju bra att åka och hälsa på hos mormor och morfar.
Det blev en heldag, till största delen ute i solen.
Skridskor hade införskaffats, så de skulle ju testas. Is fanns att tillgå, så det var bara att pröva lyckan.
Visst fanns det lite "kom ihåg" kvar i benen , trots att de inte åkt på länge.
Benen var rätt så möra när kvällen kom, för det blev två turer till isen.

Albin hittade snabbt rätta glidet.

Hanna jobbade på, det blev några vurpor, men även längre turer utan att ramla.

En omtänksam storebror ger lillasyster lite stöd.

Ett naturens konstverk.

Senare i veckan besökte vi Laxå,
där hade fågelbordet utanför köksfönstret många matgäster.

Usch, måste vi vara ute i kylan???
Jag vill hellre vara inne i värmen, säger Taggen.

Här har det varit kallt, som det väl varit i hela landet - 23 grader i morse.
Det är kallt på de här breddgraderna,
men vackert är det med gnistrande snökristaller och solsken.
Man får ta det som det är och njuta av det fina i naturen.

En ny vecka väntar, får se vad den innebär.
Det är skönt att kunna ta " Blott en dag, ett ögonblick i sänder "
Hoppas även du kan ta det så.

Kram Birgit

6 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Så roligt att få besök av era barnbarn, vad härligt det ser ut att åka skridskor...
Vi hade också -23 grader inatt, vilken vinter vi fått.
Har ni bekanta i Laxå??!! I Laxå bodde jag och min man i tre år innan vi flyttade till Småland.
Jag älskar den psalmen, vilka löften det finns i den.
Kram!

Birgitta sa...

Trots lite vingliga ben glider barnen framåt på isen och ser ut att ha riktigt kul. Domherren är min älsklingsfågel, men vill inte gärna ha den vid fågelbordet för då kommer det mer snö. Jag har inte varit ute på två dygn nu för tempen kröp ner mot -30, men idag har det gått uppåt igen, fast då har det varit svinkallt eftersom det blåst och snöat.
Önskar dej en skön vecka
Kram Birgitta

hugan sa...

Åh vilken rar bild när storebror hjälper lillasyster med balansen :-)

Söta Taggen...undrar om han liksom elsan fryser om tassarna? Inte lätt vara utan skor med de här temperaturerna!!

Önskar att man kunde leva efter de där kloka orden i psalmen...bra att du gör det!

Ha en fin vintervecka!

Monica sa...

Så söta dom är, era barnbarn på isen! Och så duktiga!
För att inte tala om Taggen, han är verkligen en söt katt!
Och varmt älskad av sin matte, vad jag förstår...
Nu önskar jag dig en skön ny vecka!
Kram, Monica

Monica sa...

Jag är djupt imponerad av dina vackra vinterbilder! Du är så duktig på att fotografera!
Värmer mitt hjärta när jag ser bilden av storebror som hjälper sin lilla syster....så fint!
Önskar Dig nu en riktigt bra vecka!
Var rädd om dig!
Kram & vink från mig.

Pastorsfrun sa...

De ser ju för härliga ut!!
Kram