fredag 27 januari 2012

Suddiga bilder och mys

Hejsan!
Här kommer lite suddiga bilder från gårdagen. Hade bara min lilla kamera med mej, och den råkade få en liten "kyss" av misstag... men jag vill dela med mej av några bilder iaf.

Gårdagen var vi på resande fot en del.
Gubben min hade fått i uppdrag att ha en dagträff i Korskyrkan i Adolfsberg.
Så vi startade tidig förmiddag hemifrån för att vara i Örebro efter lunch.
Det blev en mycket fin och trevlig eftermiddag tillsammans med de som arrangerat samlingen och de som var och lyssnade.
Mycket sång och musik och så gott fika med gemenskap, då blir det ju bra...

När vi nu var i Örebro så besökte vi även sonen och hans familj innan vi vände näsan hemåt igen.
Det blev ju en extra krydda att få träffa dom.
Hjärtat svämmar över av glädje när man kommer innanför dörren i deras hem, och det kommer två barn springande och kastar sej i famnen på oss och säger, farmor, farfar..

Lite spel och bus hann vi med innan det var dags för oss att åka hem.

Farfar och Alva sitter i soffan och "leker" med varsin Ipad.
Alvas kommentar: "Visst har vi det mysigt du och fajfaj "
Visst såg det mysigt ut där de satt tillsammans.
( dagens leksak??)

Alva tände ljus innan vi skulle äta. Alla ljus som fanns i rummet skulle tändas.
En ny kommentar: "Vi haj det finast i hela universum häj hemma"
Och visst var är så med alla ljus..

Hugo tillsammans med lillasyster.
Han är en storebror som verkligen älskar sin lillasyster.
Kärleken är ömsesidig kan man tydligt se när de busar.

Behöver du hjälp mamma?
Jag fixar det här galant åt dej...


..så var det dags att återvända hem i mörkret,
skönt att komma hem efter en fullmatad, men fin dag.
Sängen var skön att krypa ner i och så läsa en stund
innan John Blund besökte till oss.



Kram Birgit

10 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Förstår att ni hade en mysig eftermiddag med barnbarnen. Ja, vilka "leksaker" det finns nu för tiden.Jag har en jag me´.
Jag ska försöka sy en ljuspåse till mig någon gång, köpte hem ljusstakar när jag var på IKEA.
Trevlig Helg!

Birgitta sa...

Vilken trevlig utflykt ni gjorde igår. Roligt att kunna träffa småttingarna också en liten stund.
Även jag var ute och for på småvägarna här och var på det allra tramsigaste styrelsemöte jag varit på. Helt sjukt alltså och där ska man försöka få in nya ledamöter. Jättesvårt. Hemma halv tolv. Gillar inte att köra i mörker på vintern.
Hos oss har det snöat idag igen.
Ha en trevlig helg.
Kram Birgitta

Monica sa...

Vilken trevlig dag ni fick! Tänk så roligt de är att få en liten stund med de sina. Man får "fylla på" hjärtat vid dessa korta besöken.
Men de där att köra bil i mörker- det tycker jag inte om.
Önskar Dig nu en trevlig Helg.
Kram och vink från mig.

Monica sa...

Förstår att ni var trötta, det blev ju en riktig heldag!
Men visst är det som en vitamininjektion med barnbarnens kramar!
Ha en fin helg, kram, Monica

UllaMona sa...

Härligt med barnbarn, de är verkligen livets krydda.

Här har det varit "lugna gatan" flunsan är på besök hos oss-
Kram

Polargrevinnan sa...

Livets efterrätt det här med barnbarn. Mina börjar bli vuxna och jag blir glad när jag får ett mail eller sms eller ett oväntat besök.
Visst är det skönt att få krypa ner i sängen efter jobbig men underbar dag.
Ha det bra.
Kram Viola

Märta sa...

Förstår om ni har haft en fin dag! Klart man ska tända ljus och få det finaste hemmeti hela universum, härligt med barns tankar!
Vi fick rå om två av barnbarnen igår, så mysigt!
Ha nu en fin vecka!
kram! Märta

hugan sa...

Ja det var verkligen mysiga bilder! och härliga kommentarer :-)
Vilken fin ljuslykta, den modellen har jag inte sett förut!
Ha en fortsatt skön vecka!

Äppelblom sa...

Idag har jag varit till Örebro med min man och hälsat på vår dotter. Då far vi igenom Adolfsberg som du nämner i ditt inlägg.
Så söta barnbarn ni har.
Ha en fin söndag!

Black Iris sa...

Vilken mysig dag du fick med massor av bra ingredienser..

Kram Maidi