måndag 4 mars 2013

90 år

 
I dag har vi firat min pappa, han fyller 90 år, en aktningsvärd ålder tycker jag.
Det blev smörgåstårta och kaka tillsammans med kamraterna på trygghetsboendet. Sång och musik stod på önskelistan, så gubben min hade dragspelet med sig,  det blev även lite allsång. En av herrarna på boendet tog upp sitt munspel ur fickan och spelade, pastorn höll tal, en dikt lästes, med andra ord en riktig högtidsstund hade vi.
 
När jag var i blomsteraffären i dag pratade vi om ålder. Jag berättade då att mina föräldrar firar 65 årig bröllopsdag i april. En av tjejerna där tyckte det var länge, och det är det ju, hon föreslog att de skulle skriva en bok om hur man gör för att hålla ihop i så många år. Både i uppförsbacke och nerförsbacke. Det är kanske något att fundera på. Det är ju inte alla som får dela livet tillsammans så länge heller, det är verkligen en stor förmån.
 
 
 
 En riktigt glad födelsedagsfirare
( mobilbild tagen av Eva, värdinnan på boendet)
 
 Många fina blommor.
 
 En fin flikig tulpan,
det där med att få skärpan på rätt ställe...hm
 
 Hemma vid söderväggen har snödropparna kommit upp.
Hopp om vår.

7 kommentarer:

Carina sa...

När jag såg din blogg i mitt sidofält idag, måste jag bara få berätta att det kom en så härlig känsla. Dinblogg heter ju "Mitt i livet" och så var det en bild på och text med din pappa 90 år. Det kallar jag mitt i livet! Härligt!
Kram

Skaparglädje sa...

Din pappa verkar så pigg, kan inte tro att han fyller 90 år. Vilken trevlig fest det ordnades för honom.
Kram!

Monica sa...

Det riktigt värmer hjärtat att se hur glad din pappa är! Så härligt att dina föräldrar har fått det så bra på sitt nya boende!
Så våren har kommit till er också!
Kram, Monica

Birgitta sa...

Roligt med pigga föräldrar. Det är 46 år sedan min far dog, så olika är ödets lotter. Du har ju dina föräldrar på nära håll också och kan titta till dem ofta.
Så fina blommor din far fått.
Kramar till dej.
Birgitta

Berith sa...

Men Birgit, har pappa Elias och min Hans samma födelsedag? Du måste hälsa och gratulera far och givetvis hälsa till både mor och far. Vad skönt att de ser ut att ha det så bra på sitt boende!
Kram/Berith

Black Iris sa...

Tänk att få vara så pigg och glad när man är 90 år.. Underbart..

Kram Maidi

Felix sa...

En försenad Grattis-hälsning till din Pappa! Verkligen härligt att få fira den aktningsvärda åldern och få vara förhållandevis pigg! Det är lite roligt, för vi firade min Pappas 90-årsdag för snart ett år sedan. Han fyller 91 år på måndag! Och i höstas (1/11) firade mina föräldrar också 65-årig bröllopsdag! Alltså var din Pappa och min Pappa lika gamla när de gifte sig! Fast dina föräldrar ligger ett år efter mina... ;-)

Vårvinterhälsningar
Elisabet