onsdag 17 april 2013

Krondiamantbröllop


Hej, hej.

Vilken förmån och lycka att få dela livet i både med- och motgång. Från det man var ung till man är gammal och grå, och att relationen fortfarande håller, och kärleken finns kvar.
Mina föräldrar får uppleva detta, de har varit gifta i 65 år i dag.
Hur lyckas man med detta är det många som frågat.
Jag har inget svar, men jag tror man måste ge och ta, prata och lyssna, man slipas ju lite för varje år som går och lär känna varandra mer och mer.
Har man varit gift så många år är man välslipad och putsad som en vacker diamant, tror jag, och diamanter är starka och skimrar så färgglatt. Det gör också äldre personer i mina ögon och framförallt mina föräldrar.



 Blommor dagen till ära.
 
 Jubilarerna
( Bild: Eva Borg, deras trevliga och omtänksamma värdinna på boendet)
 
Trevligt förmiddagsfika med tårta,
tillsammans med de andra boende på trygghetsboendet.
Det står en gammal tramporgel där.
Gubben min fick i uppdrag att spela och sjunga och han fixade det.
 
 
 Lite mera blommor.
 
Inte slut på firandet inte,
 i morron torsdag fyller mor min hela 87 år,
 GRATTIS.

9 kommentarer:

Monica sa...

Ett stort GRATTIS till dina föräldrar och ett stort grattis till dig också, som har den stora glädjen att ha båda dina föräldrar kvar i livet och vid god hälsa!
Det är så skönt att se hur väl dom har anpassat sig till ett liv på trygghetsboendet och så trevligt där verkar vara!
Kram från mig!
Monica

Skaparglädje sa...

Fantastiskt att få leva så många år tillsammans.
Verkligen beundransvärt.
Kram!

Carina sa...

Fantastiskt att få ha båda sina föräldrar kvar i livet så länge! Dessutom ha hållit ihop i vått och torrt, men som du säger, ju längre tiden går, desto mjukare blir formerna när man slipas....
Ha det gott.
Kram

Birgitta sa...

Inte dåligt att fått så många år tillsammans. Hoppas att födelsedagen också blir trevlig och då blir det mer firande.
Kram Birgitta

Polargrevinnan sa...

65 år tillsammans,
två människor som har dragit åt samma håll - underbart.
De ser ut att ha det bra på sitt äldreboende och de får vara tillsammans. I en del kommuner får inte äldre bo tillsammans för att de kan ha olika s.k. vårdbehov. Gräsligt tycker jag.
Det blir mer firande ser jag. Sänder ett grattis.
Ha det bra.
Kram Viola

Berith Stenblom sa...

Kära familjen Kindevåg i alla åldrar! Stort grattis till Dina föräldrar, Birgit, och till Din mamma. Hoppas det är OK att skicka via Din blogg.
Guds rika välsignelse över Er alla önskar Berith och Hans

Märta sa...

Tänk vad fint att få dela livet tillsammans i så många år!
kram! Märta

Äppelblom sa...

65 år - oj!!!
Igår var det 40 år sedan som jag och min gubbe träffades.
Må så gott och kram!

Black Iris sa...

Ja, tänk att få ett så långt liv tillsammans.
Stort grattis till de båda..

Kram Maidi