onsdag 10 april 2013

Mötet


 Första mötet, vad vi har längtat efter det. Visserligen har det inte gått många dagar än sedan pyret kom till världen, men att få se, hålla och snusa på henne är underbart. Bilder har vi ju fått , många, men att få möta henne ansikte mot ansikte är något annat det.

Så i måndags var den stora dagen då vi styrde kosan mot Örebro, för att först möta upp storebror när han slutade skolan. Vi möttes av en sprudlande glad  grabb, så härligt med denna äkta glädje, och lyckan av att få visa upp sin lillasyster.

 Syskonkärleken går inte att ta miste på.
 
 Aha, är det du som är mormor?
 
 Mormors axel går visst också att sov på.
 
 På vägen hem stannade vi till i Mosås och hälsade på.
Vårkänslan infann sig när jag såg barnen leka i sandlådan.
 
Molly i farfars knä, hon har ätit choklad och blivit kladdig,
ser du det farfar? Kan du hjälpa mig?
Jodå, hon fick hjälp.
 
 
Det blev en dag då vi fick träffa fem av våra barnbarn,
de andra två hade vi haft förmånen att besöka dagen innan.
Barnbarnen är verkligen livets efterrätt.
 
När jag tänker på våra barn och barnbarn blir jag så glad och tacksam
för vad livet har gett oss. Man känner sig priviligierad.
Att det kanske fanns mindre bra dagar ibland när barnen var små och vi jobbade,
är naturligt, men minnena jag har är positiva och glada.
 
 
 

7 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Vilken härlig dag. Att få tillbringa tillsammans med fem av era barnbarn. Förstår att ni var extra nyfikna på det nya lilla barnet.
Kram!

Carina sa...

Det är precis så som det ska vara i livet, att minnas de lyckliga stunderna och du, vad härligt ni ser ut att ha haft det:)
Kram

Märta sa...

Grattis till det lilla barnbarnet!
Har varit lite dålig på att uppdatera mig i bloggvärlden så jag har helt missat att det var ett litet efterlängtat barnbarn på väg.
Kram! Märta

Monica sa...

När jag såg den första bilden, trodde jag att det var en docka han höll! Hon är ju söt som en liten docka! Stort grattis! Vilken lycka det är med barnbarn!
Kram, Monica

Birgitta sa...

Visst är det roligt med barnbarnen och att få träffa dem och gosa lite. Kramar Birgitta

Äppelblom sa...

Grattis till den nya lilla. Det syns på storebror att han är stolt.
Må så gott och ha en fortsatt fin vecka!

Christina sa...

Vad härligt med ett nytt litet barnbarn!! Ännu mer efterrätt!/Lila-Christina