fredag 26 juli 2013

Lite bilder...

Hoppas du har det bra i sommarvärmen.
Vi har det bra med fullt upp vissa dagar och lite lugnare andra dagar. Är det sommar så vill man ju hinna med att träffas och umgås en hel del, när den yngre generationen har semester. Vi " gamlingar" har ju semester jämt, eller hur??
Varmt och solsken har det varit, så sjön har fått en del besök, spec när barnbarnen är hemma. De är mer frimodiga och glada åt att bada än vad jag är.
I går och i natt har vi fått en hel del regn, som var välbehövligt. Vi klarade oss från åsknedslag och översvämningar. Men nu värmer solen igen.

 Skönt med ett dopp.
Mammorna busar och skvätter ner sina barn.
Oftast brukar det vara tvärtom tror jag.
 
 Gott med fika efter badet och att värma sig lite i solen.
 
 Morfar och Tess höll till mest i skuggan.
 
 Seth har hittat en låda med gamla leksaker, som han gillar att leka med.
Några är från -50 talet och några från -70 talet.
"Hallå, hallå är det någon i andra änden???"
 
 Min gamla stol som jag fick av min morfar julen 1949,
används ganska flitigt och fungerar fortfarande.
 
 Ett besök på församlingens sommargård har vi hunnit med också.
Här väntar vi på våfflorna, ska smaka bra...
 
 Tess skrattar åt bror sin, när han busar med henne.
 
 G-mormor och Tess fick sig en pratstund också.
 
...och så kom våfflorna.
De smakade riktigt gott.
 
Önskar dig en fortsattskön sommar.
 
 
 
 
 
 
 

3 kommentarer:

Monica sa...

Vilka härliga bilder på alla generationerna i din familj! Javisst passar man på att umgås lite extra när alla har semester (utom vi, som har det alltid...). Det är ju så mycket enklare också, när man kan vara ute!
Här har äntligen vinden vänt, så att vi fått varmt i vattnet, så idag har jag badat flera gånger.
Men inget regn har vi fått och det skulle vi behöva!
Ha en fortsatt skön sommar, kram, Monica

Birgitta sa...

Vilka härliga sommarbilder. Nu har vi äntligen fått lite regn hos oss också. Jag har också haft stugan full senaste veckan, så det har inte blivit någon egentid. Men det är så roligt när barn och barnbarn kommer och det har varit badväder alla dagar.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Skaparglädje sa...

Så härligt det ser ut. Sommar med sol och bad. Och att få umgås med barn, barnbarn och andra släktingar. Hoppas våfflorna smakade bra.
Sommarhälsning från Anne-Lie