fredag 22 juli 2011

Eftermiddagskaffe

Jag hade bestämt att jag skulle baka i dag, det var sagt att det skulle regna, och då passar det ju bra. Men det blev en varm strålande dag, trots det bakade jag, för frysen har gapat tom på bröd länge.
Visst finns det bröd att köpa, men jag är väl av den gamla sorten som helst vill ha hembakat....
Det blev både bullar, matbröd och lite kakor.

Nu när mina föräldrar bor så nära, var det naturligt att ringa och fråga om de var sugna på eftermiddagsfika, med nybakade bullar.
Tidigare har det ju inte gått att ta en spontan fika tillsammans så här, men nu går det bra.
Visst var de sugna på nybakade bullar, så de lovade komma.

Här är de på väg uppför backarna till oss på sina elopeder/permobiler,
ett mycket smart fortskaffningsmedel.

Nybakat bröd och fika.
Vi fick en skön stund tillsammans på altanen.


Önskar dej en skön helg.
Kram Birgit

7 kommentarer:

hugan sa...

hihi vad charmigt när de kommer på sina fordon! ;) Ja tänka sig dessa väderprognoser, sällan o aldrig att de stämmer. Här har det lovats regn hur många gånger som helst, men icke då,länge sen det var en sån fin sommar! Jag klagar icke, men det är ju lite svårt att planera...
Ha en skön helg!
Kram

Birgitta sa...

Vad duktig du varit som bakat så mycket gott. Vad trevligt när dina föräldrar kan komma för egen maskin uppför backen. Den är väl inte så lång om jag minns rätt.
Vi har också klarat oss från regn idag. Ha en skön helg.
Kram Birgitta

Monica sa...

Åh, så coola din föräldrar är där dom kommer åkande! En sån vill jag också ha när jag blir äldre! Och så skönt för dom att vara så oberoende av hjälp av andra! Verkligen underbart!
Kram, Monica

Ulla sa...

Vad härligt det ser ut med den äldre generationen som kommer susande. Det känns tryggt som framtidsperspektiv. Duktig flicka får jag säga till dig, jag ska nog ta tag i köksgöromålen nästa vecka när de små lämnat oss. I går var alla mina stora barn hemma samtidigt och det är så trevligt när vi kan samlas för det är inte så lätt nuförtiden när vi är spridda i land och grannland. Trevlig helg!

Anita sa...

Vilken härlig bild på kaffegästerna när de kommer åkandes och "belöningen" ser också god ut! Jag blev sugen att baka när jag läste ditt inlägg så det måste jag sätta fart med snart.
Ha det gott
Kram Anita

Märta sa...

O vad gott med hembakat fikabröd. Här finns inget hembakat just nu tiden har inte räckt till. Gott att kunna bjuda sina föräldrar på lite spontan fika, mina föräldrar dök upp här igår, så det fick bli lite middag.(mor fyllde jämnt, 75, så de befann sig på resande fot igår)
Hoppas att ni har det gott!
Kram! Märta

UllaMona sa...

Hembakat fikabröd mums mums och vilken härlig bild på dina föräldrar som kommer susande på sina el-mopeder/bilar eller vad de nu heter.
Underbart för dig att ha kvar dina föräldrar i livet...jag besökte mina föräldrars grav uppe i Ammarnäs...där på den lilla kyrkogården på en kulle liggar båda mina föräldrar, farfar/farmor och mormor/morfar...jag satt länge där på en bänk och tänkte på alla fina stunder vi fick tillsammans.
Kram