måndag 11 juli 2011

Hänt i veckan

En hel vecka har vi lagt bakom oss sedan sist.
Vad gör vi egentligen? Jo, lite av varje kan man säga.
Här kommer en hel bildkavalkad från veckan.

Vi började hos äldsta dottern, som har önskat hjälp med en pergola.
Husvagnen fick följa med, så vi kunde vara där ett par dagar, tre blev det.
Gubben hade redan tidigare fixat förarbete så nu var det "bara" att börja bygga efter det att bygg-max fått ett besök.

Att vara två är bra när man bygger.
Här börjar det synas lite vad det ska bli.

Vi fick besök lagom till frukost,
gröt skulle det vara, det står man sej bra på länge.

" Taket" är på gång.

Samtidigt som vi spikade, packade några dill.

Nästan klart, en del "finlir" kvar.

Torsdag, var vi i Ulrika, där Gubben min spelade och sjöng på ett logmöte.
På vägen hem stannade vi till vid Mansgölen, som sjön heter.
Namnet är från dackefejden som drog fram här i våra takter på 1520-talet.
Det sägs att männen som dödades rullades ner för berget och hamnade i sjön, därav Mansgölen.
En vacker och fin liten sjö, trots historien om den.

Fredag, fick jag besök av en släkting, hon gav mej den här fina ängeln
som tack för omtanke.
Vad sådant värmer, långt in i själen, och så glad jag blev.
Tack Bea och Britt-Marie

En ny cykel har jag köpt mej, har länge gått i "köptankar"så nu slog jag till.
En lite annorlunda som inte alla har, fast en Monark är det, och bra rullar den.

Vi tog oss en cykeltur till "vår" brygga, där fikade vi med nybakade bullar. Mums.

Näckrosorna breder ut sej i sjön, snart är den igenvuxen, tyvärr.

Söndag, sonen med familj och vänner gjorde ett stopp hos oss på väg hem från Öland.
Skönt att sträcka på benen och leka av sej lite och samtidigt få lite mat i magen.
Ett par små söta fötter som precis är två månader, de tillhör vår lilla Molly.

Måndag, vår gamla, fula cementtrappa ut till gatan ska bort,
något nytt ska göras i stället, får se vad det blir.
Mycket arbete blir det iaf. Men vi är ju pensionärer så då har man väl tid??

Det blev mycket, orkade du igenom?


Kram Birgit

9 kommentarer:

UllaMona sa...

Dagarna och veckorna rullar iväg, inte flyger men rullar, så fort att det är knappt man hinner med.
Första dagarna på min semester var vi hos barnbarnet som hade 2-års kalas, sedan har vi rullat norrut med vår husbil i sakta mak. Vi besöker släkt och vänner på vår resa som har som slutmål...hos mina söner i norr.
Vi har ett underbart väder...
ha det så bra i sommarvärmen

Kram UllaMona

Bonnfrua sa...

Så ni fick bort trappan i ett stycke? Så skönt.

Monica sa...

Ja du Birgit, inte saknar ni energi. Oj vad ni hinner med mycket! Jag tycker dagarna går så fort så fort. Vi pysslar i trädgården, träffar vänner och njuter av att "bara" vara lediga.
I helgen var vi i Hjo på hantverksmässan. Träffade då en av mina Blogg-vänner. Det var sååå roligt!
Sonen flyttar med familjen nu på onsdsag till Dublin!!!!(på ca 1 år)
Så nu får vi besöka Irland som vi aldrig varit på tidigare.
Önskar Dig en fortsatt bra vecka.
Kram från mig.

Monica sa...

Vilken intensiv vecka ni haft! Ni har verkligen hunnit mycket! Hur hann man jobba förut, minns du det? Det gör inte jag...
Det ska bli spännande att se vad det blir istället för den borttagna cementtrappan!
Ha det så gott!
Sommarkram från Monica!

Felix sa...

Oj, vad ni jobbar och står i. Pergolan har jag redan sett på dotterns blogg... ;-) Den blev jättefin!

Glöm inte att njuta av sommaren också! Fast cykelturen var ju njutning förstås...

Sommarhälsningar
Elisabet

Ulla sa...

Klart jag orkar, trevlig läsning och fina bilder. Cykeln var en riktig "goding"! Den får du nog många trevliga stunder med. Jag blir lite avundsjuk på jobb, cykel och bad måste jag erkänna. Min hälsa har uppenbarligen tagit semester och det är dålig timing när man vill använda sommaren.

hugan sa...

Oj vad ni är duktiga! Jasså det var ni som låg bakom bygget av pergolan på dotterns blogg ;) Fint blev det iaf! Vilken fin cykel! Lite gammaldags och annorlunda.
Sammantaget en härlig sommarvecka med mycket pyssel och mys ;)
Ha nu en fortsatt skön sommar!

Birgitta sa...

Ni är ju flitiga som små myror och hinner med mycket på en vecka.
Ser ut som sommaren är fin också.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Black Iris sa...

Ja det här bygget har jag sett på ett annat ställe och där var de så nöjda med alla insatser..
Barnen deltar också ser jag..

Kram Maidi