måndag 22 augusti 2011

Sol, regn ,blåst

Nu är vi hemma igen efter några sköna dagar i vårt sommarparadis, norra Öland.
Dagarna bjöd på varierat väder, men inget dåligt. Det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder.
Vi fick uppleva både solsken och värme, regn några timmar en förmiddag, blåst och sol igen.
Att bara ta dagen som den kommer, göra det som passar för stunden och vara tillsammans, det är semester.

Solsken vid Byxelkrok,
att sitta på en bänk i solen, äta glass och titta ut över vattnet,
vad mer kan man önska?

Stilla vågskvalp.
Det blev flera kvällar med solnedgång, vågsvalp och fikakorg vid raukarna.

Promenad i trollskogen hör till,
kossorna gick och betade helt oberörda, av människorna som gick förbi.
En kalv stod så tryggt vid sin mamma och diade.

Gotlandsfärjan passerade medan vi gick på strandkanten ibland alla stenar.

Vinden har ökat,
här är klippblocken på stranden nedanför Neptuni åkrar.
Måsarna sitter och vilar??

Den här förmiddagen var vi ensamma på stranden, konstigt...
landkrabba som jag är, njuter jag av vinden och vågorna.

Långe Erik fick ett besök.
Gubbarna traskade alla 138 steg upp och så ner igen,
vi "flickor" höll oss på marken och hittade björnbär som vi smakade på.

Havet vid fyren.
Vågorna som jag älskar,
bara jag inte behöver vara ute på dom med båt,
utan står tryggt på fast mark med båda fötterna.
Man kan ju tycka om blåst och upprört hav , när man som jag bara är där
när det passar mej och inte är beroende av väder och vind.

Kvällsmacka

Lite lek med kameran,
jag blev sittande på en sanddyna och väntade,
medan de andra fortsatte promenaden utmed stranden.
Vi skulle ju gå hem också.

Förmiddagen innan hemresan blev det en promenad ut till
Ängjärnsudden ( för oss en ny plats ) söder om trollskogen.


Förmiddagskaffet intogs med den här utsikten.
Så är vi hemma igen och får tänka tillbaka på alla fina och sköna upplevelserna vi hade.
Borta bra men hemma bäst, är det inte så?



Kram Birgit

7 kommentarer:

Felix sa...

Många vackra sommarbilder! De där vågorna är verkligen läckra att se - på bild. Jag gillar inte blåsväder...

Sensommarhälsningar
Elisabet

Märta sa...

Förstår om ni har haft några härliga dagar på ön. Underbara bilder. Jag trivs också mycket bra där på Öland, fast vi brukar ställa vagnen på Klintagården.
Kram! Märta

Anonym sa...

har önskat komma mig till Öland någon gång. Min fästman har seglat, ensam, till Bornholm från Vasa men jag är så landkrabbig och vill inte vara alltför långt från land. ;-)
Härligt friskt och kargt med hav och vindblåsta landskap! Fina bilder.

Birgitta sa...

Vilka härliga sommarbilder. Ser ut som ni haft tur med vädret även om det ser lite blåsigt ut. Man behöver komma iväg och ladda batterierna ibland.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Monica sa...

Ja, visst är det härligt med havet! Vi bor ju så nära, så jag är litet bortskämd med det, men jag älskar fortfarande strandpromenader!
Vilken mysig semester ni haft!
Kram, Monica

Bonnfrua sa...

Fina bilder du har tagit! Splaschen med vågorna med även mjuka rörelser. Bra gjort!

Black Iris sa...

Ni ser verkligen ut att ha haft det härligt. Härliga bilder dessutom..

Kram Maidi