tisdag 18 oktober 2011

Hej igen!

Hej igen alla vänner!
En lägesrapport till att börja med.
Det blev en lång historia med min tand som inte finns längre, men som har ställt till besvär.
I måndags var jag åter hos min tandläkare och fick en tamponad med smärtstillande i hålet.
Värken släppte efter någon timma, vilket var gudomligt. Ska tillbaka i morron onsdag. Men jag är inte helt smärtfri ännu, finns kvar en dov smärta och en enorm trötthet.
Nog om detta.

I helgen var Maria och Seth hemma, vilket lättade upp en hel del. I söndags var även Åsa med familj hemma. Roligt att träffas och få umgås.

Helgen bjöd ju på strålande höstväder, här iaf.

Lördagmorgon, dimman lättar över sjön.
Kortet taget från vårt sovrumsfönster.

Efter att ha fikat förmiddagsfika hos föräldrarna
tog vi en promenad i höstsolen.
Stora fina kastanjelöv pryder marken.

Seth testade sin , för honom, nya skateboard.
Inte alltid så lätt att hitta balansen.
Tryggt att ha mammas hand att ta tag i.

Höstfärger, så vackra.

Varför ska man gå den lättast vägen när man kan gå på muren?
Jag gick på gångbanan, testade inte alls den lilla smala stigen,
kan någon förstå det?

Taggen ville inte testa brädan, det räckte med att vakta den.

Tre kusiner leker i morfars grushög.
Skojigt har de när de träffas barnen.

Taggen vilar ut.
Kan man utnyttja så många filtar som möjligt,
att lämna lite päls på, så är det bra, verkar det som.

Skönt att kunna se tillbaka på en fin helg (trots tandvärk)
en dag som denna när höstregnet har dragit över här.


Kram Birgit

6 kommentarer:

Felix sa...

Fina bilder på natur, barnbarn och Taggen... Tandvärken låter minsann inte kul! Hoppas att det blir bättre snart.

Hösthälsningar
Elisabet

Märta sa...

Fy vilken pina pga av en tand!
Du bjuder på härliga bilder från en fin helg!
Ja tiden bara springer iväg, här är det fullt upp. Vi var på skördefesten på Öland. Lyssna gärna på ring så spelar vi på sr.se i arkivet från den 1:a okt. ca 40 min in i programmet. Jag kan förklara musikvalet senare. Förra helgen var vi barnvakt i Västerås och nu i helgen har vi varit med kören o sjungt samt firat min far. Min dietist var inte riktigt nöjd med mig och undrade om jag var stressad. Ja det går väl inte att förneka. (Jag hade ökat i vikt istället för att gå ner.) Det blev mycket om mig.
Jag hoppas nu att du har blivit av med värken och att det läker som det ska i munnen.
Ha det gott! Kram!
Märta

Monica sa...

Birgit, nu tycker jag riktigt synd om Dig! Hoppas att det blir någon ordning på tanden....du ska inte behöva så ont! Sedan detta att det kostar så fort man "bara" öppnar munnen hos dessa tandläkare.
Härlig med barnbarnen som var på besök i helgen.
Jag ska tänka på Dig i morgon!
Kram från mig.

Monica sa...

Hoppas verkligen att tandläkaren kam hjälpa dig imorgon! Ingenting är ju riktigt roligt om man har ont hela tiden!
Men visst hjälper det att bli litet distraherad av barnbarnen, det kan jag förstå!
Jag håller tummarna för dig imorgon!
Kram, Monica

Äppelblom sa...

Tack för den rara kommentaren i min blogg!

Birgitta sa...

Ser att du trots allt haft en fin helg. Vackert väder och fina höstfärger.
Kramisar Birgitta