söndag 11 juli 2010

Lagom bäst

Tänk vad ofta jag klagar . I vintras på att det var kallt, för mycket snö, väntade på våren, som kom och jag var ganska nöjd en liten tid. Det knoppades och grönskan kom. Sommar, skönt, och så kommer värmen, inte lagom värme, utan värmebölja, 34 grader och så klagar jag igen.
Varför är man aldrig nöjd?
Jodå, för det mesta är jag nöjd och njuter av min tillvaro och försöker ta dagen som den kommer. Men visst är lagom bäst, eller hur?



Skönt att sitta i skuggan av en bok
under förmiddagsgudstjänsten på sommargården.


Taggens tillflykt, syrenhäcken,
där ligger han hela dagarna och kan hålla koll på läget,
han ser, men syns inte.


En av mina rosor, har glömt namnet,
men den är så vackert gul och doftar.




Hoppas ni mår bra i värmen
Kram Birgit

4 kommentarer:

Monica sa...

Håller med - nu är det FÖÖÖR varmt! Hade jag inte haft så nära till havet, vet jag inte hur det hade gått... Fast ikväll har vi fått åska och litet regn! Härligt!
Ha det skönt i skuggan, kram, Monica

Monica sa...

Jag säger som min namne: nu är det för varmt! Går inte riktigt att njuta när värmen "slår mot en" ingen vind. Det är nästan så att det inte är skönt i skuggan heller......håller helt med dig om: lagom är bäst! Vi har de sista nätterna flyttat ner i källaren, däe är det svalt o skönt. Vi har faktiskt ett rum där(som vi normalt inte använder)tvättstuga, matkällare dvs en helig gammal källare. Men nu sover vi där och de är så skönt! Vårt hus har tre plan(med källaren inräknad) så gott om plats har vi. Men bra när alla barn+barnbarn kommer hem. Dessa "slåss" om källarplanet, man blir liiite för sig själv där. WC o durch finns också samt egen ingång.
Nä du Birgit, vi får försöka "överleva" denna hetta! Hur går det för dina föräldrar när de är så här varmt?
Ha det så bra och var rädd om dig.
Kram Monica.

Birgitta sa...

Hej! Vi har haft lagom varmt idag. Fick även 11 mm regn. Vi har varit ute på en liten tur med bilen. Då var det varmt men med AC går det bra.
Träskor på fötterna och stege och stå på taket ser rent livsfarligt ut, men ner kommer man ju alltid.
Ha det gott.
Kram Birgitta

hugan sa...

Nä här är det inte för varmt... :-)
Tur man har en utomlandsresa inbokad....!
Taggens utkiksplats verkar dock helmysig! Du kanske ska krypa ihop med honom där under buskarna? :-D