fredag 9 juli 2010

Varmt

Har du också varmt?
Min svärmor sa alltid "är det en rejäl vinter så blir det en varm sommar" nog stämmer det detta år så här långt.
Här försöker vi fixa lite med huset, går lite trögt, får följa skuggan. Men vi behöver ju inte stressa. Även bloggandet blir lite segt, men här lite bilder från dagen.


Varm sommarhimmel

Rabarbersaft, går åt en hel del


En bra bok att läsa i skuggan är inte dumt


Huset tvättas innan det målas.
Träskor, stege, tak verkar lite farligt,
men han håller sej ju i borsten....
Det gick bra han kom ner på rätt sätt.

Kram Birgit


5 kommentarer:

Monica sa...

Ja du Birgit visst är det varmt! Oj,oj.....jag drar mig till skuggan. Där är det allt skönt att vara....eller varför inte min kära korkek.....*fniss*....
Du det där med mannen i TRÄSKOR på stegen....det ser farligt ut! Min skulle INTE få göra så! Jag skulle bli sååååå orolig!Men du höll SÄKERT ett vakande öga över honom.
Önskar dig nu en trevlig helg!
Kram från mig.

Monica sa...

Jodå, här är det också varmt! Litet i mesta laget om jag fick bestämma.
Dagen idag har tillbringats delvis på stranden och i morgon ska jag nog hålla mig i skuggan...
Hoppas på litet svalka och gärna litet regn, här är snustorrt!
Ha en skön helg, kram, Monica

Märta sa...

Din man lever farligt ser jag. Min är likadan(se snöskottningen i vintras)
Har man hus särskilt trähus så finns det alltid lite målningsjobb att pyssla med.
Vi har också samling på sommarhemmet ikväll, hit kommer Margareta o Rolf Vittgård, jag har aldrig hört dem. Får se vad kvällen ger.
Hoppas att både ni o vi slipper åskan. Regn behövs, men får gärna vänta några dagar, vi har en del torrt hö som vi vill få in först.
Ha en skön helg!
Kram! Märta

Ulla sa...

Det är tur att det finns penslar att hålla sig. Här hålls det också i penslar hammare, det hör sommaren till precis böcker och virkning.

Felix sa...

Fin bild på Taggen här till höger! Hoppas han håller sig i skuggan de varma dagarna.

Ser farligt ut med träskor på stegen. Jag gjorde visst något liknande när jag var i 3-årsåldern... Mamma var livrädd, vilket jag kan förstå.

VARMA sommarhälsningar
Elisabet