onsdag 22 juni 2011

Avkoppling

Nu är det färdigstädat i huset, bara lite frissering i trädgården återstår och det blir nästa vecka som vi fixar det.
Fantastiskt vad man kan göra, bara man tar en sak i taget, och inte rör ihop allt på en gång, som jag har en tendens att göra.
Den här gången har jag lyckats att strukturera upp arbetet, tänk så mycket smidigare allt går då.
Efter en dags arbete är det skönt att koppla av.
Skogspromenad är ju det ultimata, men när inte det går så fungerar det bra med ett pussel.

Jag sitter gärna en stund vid mitt pussel.
Ofta får jag sällskap av Taggen som sätter sej mitt på pusslet.
Han är en kisse som spinner mycket.
Så ska det gosas en hel del också, men det är ju bara mysigt.
Det kan man väl kalla avkoppling.


Kram Birgit

9 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Så skönt att du blev klar idag!
Taggen är ju bara för söt när han sitter där. Systersonen hans kan spinna han med, speciellt när man vill sova.

Monica sa...

Åh så skönt med ett nystädat hus! Så här års har jag en förmåga att hellre "städa" i trädgården än inomhus...
Och jag håller med - pussel är verkligen avkopplande! Att det sen sitter en liten söt katt i pusslet gör ju inte saken sämre!
ha en riktigt skön midsommar!
Kram, Monica

Felix sa...

Samarbete med Taggen kring ett pussel låter avkopplande!

Trevlig midsommar!
Elisabet

Birgitta sa...

Förstår att du njuter av att huset är städat och fint. Jag får ta ett tag i morron och försöka fixa till det lite här också.
Jag önskar dej en skön midsommar.
Kramar Birgitta

UllaMona sa...

Pussel och korsord är verkligen avkopplande, så söt han är kissemiss mitt i.
Jag har inte städat...jag kom hem i går och idag börjar jag jobba igen och jobbar hela Midsommarhelgen, efter Midsommar börjar semestern så jag städar nog inte förrän till hösten hi hi.
Ha en jätteskön Midsommar!
Kram UllaMona

Ulla sa...

Sitter också ner på första lediga dagen och har det nystädat. Återstår att ta in lite blommor, får springa ut mellan skurarna.Pusslar gör vi på jul som tradition och det är så roligt. Trevlig midsommar!

Gunilla sa...

Vilken fantastiskt fin headerbild du har.

Det finns inget skönare än när huset är städat. Jag får ta tag i det nästa vecka sedan har jag semester och då flyttar vi ut till sommarstället.

Vilken fin kisse ni har jag kan nästan höra hur den spinner.

Önskar er en riktigt fin midsommar

Ha det gott
Gunilla

Anonym sa...

Du är helt underbar som fixat allt i vårt hus (ingen mer än jag vet vilket jobb det var)Vi kan inte nog tacka dig för allt

Kram Mor och Far

Monica sa...

Vilken "Lisa för själen" att se Taggen sitta och halvsova på ditt pussel. Var rädd om dig!
kram från mig.