lördag 1 maj 2010

Solen skyms av moln ibland

Ibland drabbas man av sorg när det naturliga är att få vara glad. Detta har hänt vår familj. Marias graviditet blev inte som man förväntar sej. Men mitt i all sorg är det så skönt att ha en tro och förtröstan, vänner, församling som både ber, visar och ger kärlek. Man hjälps åt och bär varandras bördor.
Men mitt i sorgen finns det glädje, deras, vår, Seth som förgyller tillvaron med sitt soliga humör alla sina funderingar och prat.
Vi har haft ha en skön dag tillsammans med att bara vara och finnas till för varandra.




Morfar och Seth på väg att titta på kossorna



Trygg på pappas arm



TV-tittande
skön stil eller hur?

Han ger mera nåd när din börda blir större ....
Detta är en sanning som vi lever i.
Kram Birgit













4 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Men, förlorade hon barnet? Så fruktansvärt i sådana fall, lämnar mina kondoleanser!

Anonym sa...

Läste din blogg och förstod att det mest fruktansvärda har hänt. Världen stannar upp.
Skickar på detta sätt en hälsning till Maria och hennes familj. Även till dig och övriga familjen. Kram till er alla Kinna

Märta sa...

Skönt att ni mitt i allt det svåra kan finnas för varandra! Jag tänker på er och ber för er. Må ni få styrka och känna er burna genom allt.
Många kramar till dig och de dina!
Märta

Monica sa...

Mitt djupaste beklagande! Jag förstår att er tro kan hjälpa er igenom detta.
Jag tänker på er.
Kram, Monica