söndag 2 maj 2010

Utflykt igen...

Så har vi åter lagt en dag bakom oss. Dagen har förflutit bra trots sorgen som finns inom oss. Vår solstråle Seth gör dagen lättare med sitt glada humör.
Vi har tagit vara på denna fina vårdag med ytterligare en utflykt i vår vackra hembygd.
Kaffekorgen packades igen och så begav vi oss till en badstrand, vi badade inte, men vi satt i eftermiddagssolen och bara latade oss ett bra tag. Skönt och rogivande.

Ett måste när barnbarnen är hemma,
morfar/farfar ska dra telningarna runt i detta hembygdda ekipage.
Det händer att det är tre som sitter på vagnen och en i den gamla trampbilen,
vet inte hur många hästkrafter det går åt att dra lasset.
En hel del skulle jag tro.
Glass smakar bra.....


Fika vid sjökanten


Lek på gång, en stor sten hamnar i vattnet snart.


En liten vik i Åsunden.
Som din dag är kraft skall du få,
det har Gud lovat ge oss ändå....
Kram Birgit


2 kommentarer:

Birgitta sa...

Ser riktigt skönt ut vid viken av Åsunden.
Kram Birgitta

Monica sa...

Vännen, vännen vad ledsen jag blir för alla i din familj. Det finns inte ord, när livet inte blir som det var tänkt. Det jag kan säga är: vilken glädje, tacksamhet det måste vara att ni har er tro och att ni kan stötta, trösta, "finnas till" för varandra. Från mitt innersta skickar jag en varm och ärlig kram kram(känner du att den är äkta?) Sedan kan jag hålla om dig länge, länge som tröst. Skickar med ett tänk: För varje sorg erbjuder Gud glädje. För varje smärta erbjuder han helande balsam. För varje tår erbjuder han tröst. För varje prövning erbjuder han seger.
Kram från din vän Monica.