måndag 29 augusti 2011

Bloggtorka..

Här är det bloggtorka och tiden eller orken har inte riktigt räckt till heller. Men ett litet livstecken kommer här iaf.
Dagarna rullar på och vad har jag gjort? Inget känns det som, men när jag tänker efter så är det ju massor.
Trädgården har blivit av med en del ogräs, farsgubben och jag letade lingon en eftermiddag, men utan något större resultat. Vi fick iaf. en skön skogspromenad som vi båda tycker om.
Soptippen har fått ett par besök, dill har införskaffats hos dotera för vidare leverans till vänner som ordnar kräftskiva s.s. Jag fick med lite gurkor också, så det blev några burkar inlagd gurka att njuta av i höst.
Hösten har gjort sej påmind, lite regn och kyligare i luften, ganska så skönt tycker jag som gillar hösten.

En bild tagen med mobilen vid soptippen.
Där växer massor av Vallmo på slänterna
som arbetarna sått, för att det ska vara lite trevligare där.

Gubben min måste nästan alltid ha något på gång.
Nu är det gångplattorna som ska läggas tillrätta.

Taggen kollar in arbetet,
han gör inte många knop om dagarna nu,
skönast att ligga och sova och ev ta en liten runda till grannen.


Kram Birgit


4 kommentarer:

Felix sa...

Ovanligt vacker soptipp med blommande vallmo!

Taggen verkar ha samma dygnsrytm som Tiger just nu...

Hälsningar
Elisabet

Polargrevinnan sa...

Om det finns något andra liv - då vill jag vara en katt. En riktig huskatt som Taggen. Jag tycker han är så mysig.
Har sett dina förra inlägg. Vad härligt ni haft det på Öland. Minnen och foton att plocka fram när vintermörkret infinner sig.
Vallmo är för många ett ogräs men vilket vackert ogräs. Vallmo och solrosor kan gott pryda våra soptippar.
Ha en bra vecka.
Kram Viola

Monica sa...

Den där soptippsslänten ser ut som en målning av Monet! Såå vackert!
Ja, dagarna går och efteråt förstår man inte var tiden blev av...
Ha det gott!
Kram, Monica

UllaMona sa...

Jag tror att jag har fått en släng av kemmenteringstorka...jag läser och njuter av bloggarna.
Ser att du har haft en fin sommar...

Kram