måndag 15 augusti 2011

Måndag igen

Nu är det måndag kväll igen och jag har tvättat, rensat ogräs och pysslat här hemma i dag.
Jag är så glad för vi har haft en helt fantastisk helg tillsammans med drygt tusen andra människor med samma musikintresse som vi. Det har varit vänner från hela Sverige, även från Norge och Danmark. Jag träffade på en bloggvän också. Jätteroligt att ses i det verkliga livet också.
Vi har varit i Jönköping och lyssnat på southern gospelmusic.
Flera artister från USA, Sverige och Norge har varit där och medverkat.
Man kan nog säga att det har varit fullt ös från i fredags kväll till söndag kväll, en helt otrolig upplevelse.
På söndag förmiddag var en symfoniorkester på 50 medlemmar med och spelade också.

Familjen Collingworth, en helt otroligt duktig familj.
De sjöng och spelade alla tillsammans eller solo.
Mamma, Kim spelade på flygeln,
har aldrig tidigare hört någon spela med sådan kapacitet och inlevelse.
De blev mina favoriter.

Lynda Randle och dottern Joy.
Lynda sjunger med en djup härlig altstämma.
Hon är min gubbes favorit.

Sen söndagskväll kom vi hem,
när vi hade kört in i trädgården med husvagnen
blev vi välkomnade av ett långt mjauuuu,
och en kissekatt som strök sej på våra ben
för att riktigt tala om att vi varit borta lite för länge.
Fast han har det bra, för en kattälskare ser till honom när vi är borta.


God kväll alla vänner
Kram Birgit

7 kommentarer:

hugan sa...

Som vanligt så är ju Taggen sötast ;)
Arrangemanget vi var på drog dryga hundratalet till publik, lite skillnad ;)

Märta sa...

Förstår att ni har haft en härlig helg! Har idag fått rapporter från helgen av vår körledare.
Kram! Märta

Birgitta sa...

Vilken härlig helg du haft.
Vi har haft regn hela dagen idag och fullt i regnmätaren. Rikigt inneväder och vävstugeväder.
Ha det så gott. Kram Birgitta

Monica sa...

Birgit, vad roligt att ni var i Jönköping i helgen! Förstår att det var en stor musik-upplevelse! Våra grannar var där och lyssnade på lördag & söndag kväll. Så i dag fick vi höra den vackra musiken, för de hade köpt med sig en CD-skiva. Ja, Birgitta & jag har arbetat tilsammans. En helt underbar person!
Ha det nu så bra och nu får du ta det lite med ro efter helgens utflykt.
Kram från mig.

Polargrevinnan sa...

Jag har suttit och läst fatt lite i din blogg. Det är mycket som händer på en månad.
Helgen måste ha varit en ha-upplevelse. Vad vore livet utan sång och musik. Och kärt mottagande fick ni när ni kom hem.
Jag läste om syskonträffen. Vad uderbart att komma samman allesammans.
Och äpplen har du hunnit ta rätt på.
Gott att ha i vinter.
Ha det bra.
Kram Viola

Evatina-beth sa...

Tack för senast ! Visst var det bra? Vi köpte flera DVD med Collingsworts så vi fortsätter att njuta.
Kram från Eva

Monica sa...

Så roligt att du blev så nöjd med helgen! Ja, musik kan vara härligt, det är tyvärr sällan man hör live-musik!
Kram, Monica