söndag 29 april 2012

Besök

Oj då, här blir det inte som man tänkt sej med bilderna, men det får väl gå. Allt ska ju ändras och göras om nu för tiden. Får se om det blev till det bättre.

Vi har haft besök i helgen och vi har varit på besök.
Mina föräldrar blev bjudna till min morbror på eftermiddagsfika och en rundtur i bilen i deras hemtrakter. Mycket uppskattat.
Så gubben min och jag fick också del av fikat, nygräddad rabarberspaj på alldeles nya spröda rabarber och vaniljsås, inte illa det inte.
Solen tittade lagom fram så det blev en rundtur i trädgården också.

Jag var tvungen  att kolla hur mycket klockan var, den stämde inte helt,
 en halvtimma hit eller dit vad spelar det för roll??
Den visade att det var eftermiddag iaf.

 En ekstock som är urhuggen och har blivit en fin blomlåda.

 I går hade vi besök av goda vänner från småland.
Det blev en utflykt till ett naturreservat, Idhult, Kaffekorgen var med.
Inte det bästa väder precis, men är man klädd för utflykt är inget väder dåligt.
Om några veckor blommar här Adam och Eva för fullt, även liljekonvalj.


Gullvivorna blommade så fint där nu.

Läste i tidning i går att vi hade fått ett celebert besök här.
Nämligen ett par färggranna fåglar, brudand och mandarinand.
Jag blev ju naturligtvis lite nyfiken, så det blev en promenad till ån
 där fåglarna brukar hålla till och mycket riktigt där låg/stod ett par vackra fåglar och sov
i strandkanten.
.

 Ett par för oss exotiska fåglar som vilar middag.


Här vaknar de till, och undrar säkert vad  som försiggår på bron.


Bäst att dra iväg, kommer du med kompis?


Mandarinanden simmar i väg...

...så även brudanden.
En fin upplevelse att få se dessa fina och vackra fåglar.
Hoppas de stannar ett tag så jag kan få en glimt av dom igen.


Önskar dej en skön Valborg och 1:a maj.
Birgit

5 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Verkligen fina änder ni fick se.
En sådan stock har jag också, min bror gjorde den åt mig. Jag har pelargoner i den varje sommar.
Vilken trevlig helg ni haft.
Kram!

Birgitta sa...

Vilka vackra änder som besökt er. Skönt att vintern försvunnit och våren kommit till oss också nu.
Önskar dej en fortsatt skön Valborg.
Kram Birgitta

Monica sa...

Vilka vackra änder! Roligt att få se dem i naturen, annars är det mest i parker man ser såna!
Ha en fin Valborg och första maj!
Kram, Monica

Äppelblom sa...

Så roligt att få uppleva en sällsynt fågel. Mandarinand har jag aldrig sett.
Ha en fin 1:a maj!
Kram

paula i pörtet sa...

Hej, vilka spännande fåglar du hittat att fota. Var någonstans i vårt avlånga land bor du?
Hittade hit från nabotjejen Synne som är en god bloggvän och som jag också haft tillfälle att träffa en gång hemma hos henne.
Ha det gott såhär i vårmånaden!