lördag 14 april 2012

Slut på påsklovet..

Påsklovet klingar på sista versen här hos oss.
Efter en Påsk i lugnets tecken har veckan som gått varit fylld med en hel del aktiviteter.
Ett par av småttingarna - får man säga så när de är 6 och 5 år??, ja, jag gör det, har besökt oss några dagar.
Dagarna går fort, det ska ju hinnas med så mycket, jag för egen del tar det gärna i lite långsammare takt, hm..
Vi har hunnit med att cykla en hel del, trots att vädret inte varit på vår sida precis.
Matlagningen har jag fått hjälp med, vi har spelat spel, läst, m.m.

G- mormor och g-morfar fick naturligtvis ett besök.
Tösen hade med sej en bukett vitsippor, som blev uppskattad.
Här är det skola på gång, med g-mormor som fröken.
Jag tror hon trivdes med den uppgiften den stunden det varade.
Det skrivs sagoböcker.

En rejäl cykeltur tog vi en dag.
Vi hade naturligtvis fika med oss.
Solen gömde sej bakom molnen men tittade fram när vi var på väg hem.

Här plockas det vitsippor.

Viktigast av allt, fikat

På hemvägen stannade vi till vid crossbanan, så barnen fick köra där igen.
Grabben lyckades få med sej morfar på ett varv,
fast han tog det lite försiktigare, kan inte förstå det??

När vi lämnat av barnen hemma hos sej, fortsatte gubben min och jag till Laxå, Röfors,
där han skulle ha en dagträff, " Hjärtats Café".
Vi passade på att gästa bror och svägerska också.
Där vankades det god mat och efterrätt, hjortronparfait...
Oj, vad gott.

Hemma igen.
Hittade Taggen liggande och solade magen.
Det kanske är dags att försöka få lite färg på kroppen nu så det vinterbleka försvinner?
Ja, ja får se hur det går med det.

Till slut några blommor (i trädgården).
På vägen till Laxå, solen visade sej från sin bästa sida då,
var det så vackert med alla blå- och vitsippor som fanns utmed vägen.
Jag blir så glad av allt det fina i Guds vackra natur.

Nu ska jag strax gå till kyrkan, där redan gubben är och övar med kören,
de ska sjunga tillsammans med Ingemar Olsson i kväll
Han reser och samlar in pengar till läkarmissionen.
Ska bli spännande att se och höra,
dels sången men också vad läkarmissionen gör för insatser ute i världen.

Birgit

4 kommentarer:

Christina sa...

Härligt med cykelturer! Också fika i det gröna (ja, nästan grönt väl?) De små tycks ha hållit dej sysselsatt!/Lila-Christina

Äppelblom sa...

Ser att ni också haft besök av barnbarnen. Alltid lika trevligt.
Ha en fortsatt fin helg!

Skaparglädje sa...

Du har haft en fullbokad vecka hör jag. Roligt att få rå om barnbarnen. Och så mysigt med cykelturer och fika, och vitsippsplockning.

Monica sa...

Du har mycket omkring dig som vanligt, ser jag! Visst är det så, att man vill ta det litet lugnare numera!
Så skönt det ser ut med en cykeltur! Det saknar jag, vågar mig inte upp på en cykel efter min yrselsjukdom...
Ha det gott, kram, Monica