lördag 13 oktober 2012

Höst


Vilken fin vecka vi har haft här, de flesta dagarna har vi haft solsken, härligt.
Vi har gjort en hel del trädgårdsarbete, med andra ord, det är höststädat ute.
Det känns både skönt och lite vemodigt när man rensar bort blommor m.m.
men det är ju så det är.Ingen vet ju något om morrondagen, men man får ändå se framåt och vips så är det vår igen. 
Grinden är också inställd på vinterförvaring, det blev riktigt tomt ut mot gatan.


 I dag har det varit lite gråväder, trots det fick det bli en liten promenad till föräldrarna.
I vårt backiga samhälle får man motion vart man än går. 
Vi bor högt, så vart vi än går så har vi uppförsbacke hem, inte bara lite motlut utan riktiga backar.
Fortfarande fina färger och en del gröna träd.

 Ån jag passerade, mycket löv har redan fallit.

 Min gubbes senaste projekt. 
Får han för sig något så ska det förverkligas.
Tidigare i höstas var vi och tittade på en utställning där alla saker hade kugghjul
 och det hände saker när man vevade på vevarna.
Han har klurat, funderat, räknat ut, ritat, svarvat och byggt
och så blev det en "kvarn" där våra barnbarn tittar fram en efter en under tiden man vevar.
Får se vad nästa projekt blir.

Taggen låg så skönt och sov på min stol vid datorn i dag, när jag hade tänkt sätta mig där.
Jag kan ju inte flytta på katten utan tog en annan stol!
" Vill du ha husets skönaste plats, flytta på katten" ha,ha, stämmer ofta.


Birgit



7 kommentarer:

Felix sa...

Många fina höstbilder både här och tidigare! Visst är hösten vacker med alla färgskiftningar i naturen! Här har det dessvärre varit ganska grått och regnigt när vi har varit lediga, men förra helgen var en solig och skön helg.

Kul manick som maken har gjort! Nu finns det visserligen enklare sätt att göra ett bildspel... ;-)

Nej, inte kan man flytta på katten när han har valt bästa stolen... ;-)

Hösthälsningar
Elisabet

Monica sa...

Så vackert ni bor, men jag förstår att det är jobbigt med alla backar! Här har vi det så platt, att jag alltid får träningsvärk om jag har varit på något backigt ställe...
Din "gubbe" är verkligen händig och påhittig! Så fint med ett bildspel på barnbarnen!
Ha en fortsatt fin helg, kram, Monica

Christina sa...

Fina höstbilder! Visst är det sannt att man måste flytta på katten för att få husets bästa plats!! Fast det vill man ju inte!/Lila-Christina

Monica sa...

Birgit, så vackra höstbilder! Vi har också backigt där vi bor....så jag förstår vad du menar. Men tänk vad mycket "gratis motion" vi får!
Måste även skriva att din gubbe är en riktig uppfinnar Jocke! Vilken rolig sak! Där ligger det nog många timmars funderingar & klurigheter bakom. Önskar dig allt gott!
Kram och vink från mig.

Birgitta sa...

Vilken smart manick han byggt. Jag har haft fint väder i Stockholm hela helgen. Började regna på hemvägen i em.
Kram Birgitta

Black Iris sa...

Jättefina höstbilder du har och vilken suverän "kvarn" din "gubbe" har byggt..

Kram Maidi

Äppelblom sa...

Så fin promenadväg du har och det var en fiffig manick din gubbe gjort.
Må så gott och kram!