tisdag 2 oktober 2012

John Deere och 41-år


Hej igen, det var visst rätt länge sedan nu. Idétorka och lite sviter efter min lunginflammation är nog orsaken, tror jag.
Det har varit segt och långdraget att komma igen efter "smetan" jag drabbades av, är väl inte tillbaka helt och fullt än. Det är fortfarande väldigt skönt att ta en tupplur varje dag. Nog om detta.

För några dagar sedan fick jag ett önskemål från vårt femåriga barnbarn, hon hade sett en virkad traktor i ett skyltfönster när hon och hennes mamma var i stan. Nu var hennes önskan att mormor skulle virka en traktor, MEN det skulle vara en John Deere, en grön och så gula fälgar....Hon vet vad hon vill. Varför John Deere då? jo, pappa har ju en sådan. 
Hur gör man nu då?  Letar på nätet naturligtvis och där hittar man ju det mesta och lite till. Hittade ett mönster som jag sedan designade om så det blev efter tjejens önskemål.


 Här är resultatet, kanske inte helt rätt dimensioner, men, men

 Den fick med beröm godkänt av tösen, och det var ju roligt.


I dag har vi bröllopsdag gubben min och jag, hela 41 år, 
och vi älskar varandra fortfarande....
Nu på em. blev det fint väder med sol och 17 grader varmt, 
så vi packade vår kaffekorg och åkte iväg till vårt smultronställe..

 ...där stod den här älgen och betade, vi stod länge och iakttog honom
han verkar kolla in oss också.

 månne han demonstrerar sitt missnöje med oss här??
Vet inte eftersom vi inte är några jägare precis.

Ett av våra smultronställen.
Kaffekorgen väntar och kameraväskan är med.

 "gamlingarna" som har bröllopsdag

Utsikten vi hade från stocken vi satt på. 
En fin skön eftermiddag fick vi tillsammans,
  så går livet vidare och vi är tacksamma för varje dag vi får dela.





8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin traktor du gjort. Vad du är duktig!!
Grattis på bröllopsdagen, det tänkte jag ju inte på när vi pratade förut... Kraaam Mis

Birgitta sa...

Grattis på bröllopsdagen. Ser att dagen varit fin med vackert väder. Du lyckades riktigt bra med traktorn tycker jag.
Ha det så gott.
KRam Birgitta

Skaparglädje sa...

Grattis på bröllopsdaen, vilken härlig eftermiddag ni fick tillsammans.
Ja, undrar om jägarna får se någon älg nu när älgjakten börjat. Ni hade tur.
Vilken stilig traktor du fick till...roligt att barnbarnet blev nöjd.
Kram!

Monica sa...

Först och främst: Stort GRATTIS på bröllopsdagen! Ni är så jättefina där ni sitter på stocken!
Men att ni inte blev rädda för älgen!
Och vilken fin traktor du virkat till barnbarnet! Skickligt - det hade jag aldrig klarat...
Hoppas att du snart känner dig pigg igen efter din lunginflammation!
Höstkram, Monica

Äppelblom sa...

Grattis i efterskott på er bröllopsdag. Min man och jag hade varit gifta i 35 år i somras, men det glömde vi fira. Jag fyllde år samma dag och hade barn och barnbarn hemma, så det blev bortglömt liksom.
Så gullig den virkade traktor blev.
Ha det gott och kram till dig!

Rosor och Pioner sa...

Så fin den blev, John Deere. Gillar dessa maskiner, har tidigare haft en mekanisk verkstad där vi gjorde plåt detaljerna till föregångaren Timberjack...
Stort Grattis i efterskott på bröllopsdagen

Susanne

Monica sa...

Birgit, börjar med ett STORT GRATTIS på er bröllopsdag! Tänk att få ha den stora förmånen att dela sitt liv med någon man älskar djupt och innerligt!
Lyfter på min hösthatt!
Nu får du krya på dig! Vara rädd om dig och de dina.
Traktorn du virkat blev jätte fin!
Vink och kram från mig.

Marie sa...

Vilken toppenfin traktor, kan förstå att ditt barnbarn blev glad. Kram och grattis på bröllopsdagen.