lördag 9 november 2013

Höstlov


Hej igen!

Här rullar dagarna på i en enda ström. Alltid är det något på gång.
Vävstolen har haft höstlov, ett lite längre lov, kanske.
Barnbarnen har haft höstlov, så några av dem har varit på besök hos oss.
Den annars, så relativt, tysta stugan blir fylld av lek, skratt och tramp av barnafötter.
Det är en förmån att få vara nära de små några dagar, men visst märker jag att jag inte är purung längre.
Här kommer en radda med bilder, lite suddiga och även mobilbilder. Håll till godo.


 Lilltösen Tess var lite skeptisk mot mormor och morfar första dagarna,
men vi lärde känna varandra till sist.
Här har morfar och Tess ett intressant samtal...
 
 Stora tösen Hanna är en riktigt duktig hjälpreda i köket.
Här gör hon lite lördagsgodis av nötter och choklad.
 
 Ett besök på kyrkogården för att lägga en krans på svärmors grav.
 
 På väg till affären, den här muren är det obligatoriskt att gå på för de flesta barn.
Varför ska man gå där det är smidigast, kan man undra?
 
 "Hör du morfar du kan väl testa de här noterna istället"
 
 " Varför behöver jag ett papper?"
Kanske mamma ska ha det att torka mig om munnen med.
 
 Skogspromenad med en del av barnaskaran, och eftermiddagsfika ute i det gröna.
 
 Skönt med en promenad.
Fascinerande att barn alltid ska bära med sig delar av skogen hem, stora som små.
 
 Fredagsmys = taco och filmtajm, det går alltid hem.
 
 Morfar och Tess i samtal igen.
 
En trött Hanna som hittat ett gammalt pussel som hon la klart innan hon åkte hem.
 
Det var lite bilder från vårt höstlov.
 

5 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Intensiva dagar med barnbarn i huset. Men det måste vara roligt att få ha dem på besök.
Kram!

Birgitta sa...

Förstår att det inte blir så mycket gjort med alla dessa små fötter som springer omkring hela tiden. Men så roligt det måste vara. Jag träffar mina småttingar alldeles för sällan. Men hoppas komma iväg neråt Fkg snart. Vi har haft första snön, men hoppas det tar ett tag till innan den kommer tillbaka.
Ha det så gott.
KRam Birgitta

Carina sa...

Vad härligt med besök, men jag håller med om att man är inte van och då blir man trött....
Ha en skön helg.
Kram

Monica sa...

Ni ser ut att ha det väldigt mysigt tillsammans med era barnbarn! Jag gillar mest den översta bilden med Tess och Morfar - så förtroendefullt hon tittar på honom!
Men visst blir det jobbigt i längden med barn, men det är ju det fina med att ha barnbarn, det blir i lite lagom doser...
Ha en fin vecka, kram, Monica

Gunnel sa...

När man nu inte har egna barn som har höstlov är det en fördel att man kan låna barnbarnen.