torsdag 14 november 2013

Lite blandat


Vi har haft fina dagar sista veckan, visst har det varit varannandags väder, men ändå kan ju dagarna vara fina, fast det regnar och är blött. Här om dagen fick jag för mig att ta en promenad, fast det ösregnade, men varför inte? Är man bara rätt klädd, är det riktigt skönt med en promenad i regnet.
 
Vi avslutade förra veckan, på söndagen, med en resa till Örebro. Där var det barnvälsignelse för Tess, som redan har blivit sju månader.
 

 
 Tess, mamma, pappa, storebror och ett par goda vänner.
 
 Efter gudstjänsten var familj och vänner bjudna på fest,
 det bjöds på goda pajer, kaffe och tårta.
Det fanns gott om fina lekutrymmen för barnen, så där var det full fart.
 
 Undrar vad dessa två har fått syn på?
Grabben, vår fina Hugo, så lik sin pappa.
 
 Tess med en av presenterna hon fick.
 
 
 Måndag, en solig, kylig och fin dag.
Då passade vi på att åka till goda vänner, som skulle röja lite i sin skog.
 
 Vi tog reda på en hel del småträd, en hel släpa med ved fick vi med oss hem.
Bra att ha nästa vinter, till vår braskamin.
 
En tur i trädgården i dag.
Grått, lite blött och kallt, allt kan kännas trist,
men visst kan man se det vackra i en vissen clematis ...
 
 ...som blommar för fullt igen nästa sommar.
 
 Regndroppe på en klädnypa, ser du tvättvindan upp och ner i droppen?
 
  Dags att plocka ner gungor, romerska ringar och stegen för denna säsong.
 
En "snöboll" får vara sista bilden för i dag.
Hoppas inte man kan krama riktiga snöbollar än på länge....
 
Till jul kanske. 

10 kommentarer:

Monica sa...

Mysiga bilder på din familj! jag tycker att ni liknar varandra, men kan se ett tydligt "släkttycke"!
Så vackert det är med det låga solljuset och den lätta dimman på bilderna från skogen!
Och lite höstvemodigt med dom romerska ringarna, som ska tas in för vintern...
Ha det så bra, kram, Monica

Äppelblom sa...

Så fina bilder du visar. Jag gillade bilden med droppen på klädnypan - den var kul.
Trevlig helg och kram!

Carina sa...

Vilka härliga sprudlande bilder du visar, jag blir alltid lika glad när jag ser dina som visar på hur livet är. Och den där bilden med droppen ppå klädnypan, den var allt lite mysig.
Ha det nu fortsatt gott och än en gång TACK för att Du visar oss andra dina härliga levnadsbilder.
Stor kram till Dig!

Birgitta sa...

Vilken fin bild du har i din header. Du är så duktig med kameran och får fina motiv. Visst är det roligt med alla småttingar och du har många nu som är ganska jämnstora. Jag har lite mer spridning på mina. Allt från 5 år till äldsta banbarnet som fyller 25 nästa vecka.
Önskar dej en skön vecka.
Kram Birgitta

Black Iris sa...

Det var en härlig blandning du fick till i ditt inlägg. Många mysiga bilder..

Kram Maidi

Polargrevinnan sa...

Jag instämmer med övriga att det är fina bilder du visar. Det gäller att ha öga för det där lite ovanliga.
Du skriver om barnvälsignelse och jag undrar vilken kyrka detta utövas.
Nu har en del familjer något som de kalla namngivning - en tillställning utan kyrklig förankring. Ny tider och nya seder.
Ha det bra.
Kram Viola

Äppelblom sa...

En fin och stämningsfull 2:a advent önskar jag dig!

Äppelblom sa...

God Jul och Gott Nytt År!
Kram

Äppelblom sa...

En liten vårhälsning!
Må så gott!

Birgitta sa...

Länge sedan sist. Hoppas du mår bra.
Glad Påsk och kram Birgitta