fredag 20 maj 2011

Pyssel

Jag har hittat ett par kuddfodral hemma hos föräldrarna nu när vi håller på att plocka ur huset.
"Vad ska du ha det där till " undrade pappa, som nog tyckte jag kunde kasta det.
Jag hade en idé ,men jag förverkligar inte alla ideer som poppar upp.
Den här gången gjorde jag det, och det blev precis som jag hade tänkt.
Jag är ingen pysslig person, men när andan faller på så gäller det att passa på att förverkliga idén.
Och här är resultatet...

En bag ....

.....och en väska
Återanvändning, bra eller hur?


Önskar er alla en skön helg.
Kram Birgit

7 kommentarer:

Ulla sa...

Trevligt! Min favorit är stjärntyget, du blir finast i affären från och med nu.

Birgitta sa...

Så fina kassar du gjort och roligt med de gamla tygerna.
Kram Birgitta

Monica sa...

Åh, den sista Gör mig litet nostalgisk! Sådana kuddar hade vi när jag var liten!
Så bra att göra något nytt av dem!
Det gillar jag!
Ha en fin helg, kram, Monica

71:ans blogg sa...

Så fina! Jag har en duk med stjärntyget på. Det tyget tycker jag om... påminner om barndomen.
kramen till dig

Polargrevinnan sa...

Tänk om vi kunde sy kassar att ha när vi handlar. Så klart skall de göras av "gammalt tyg" - återvinning och inga plastkassar.
Förstår att det finns att ta rätt på i ett hus som dina föräldrar har bott så länge i. Det blir kanske loppis, för var ska man göra av allt. Huvudsaken att saker kommer till nytta på något sätt.
Ha det så bra.
Kram Viola

UllaMona sa...

Så fina kassar du har sytt...du ger mig en idé om att sy kassar av resttyg som jag har liggande...det blir ju också en slags återvinning.

Jag gillar stjärntyget mest.

Monica sa...

Vilka vackra tyger, väcker måååånga minnen! Att de sedan blev jätte fina kassar av det....BRA idé!
Önskar dig nu en fortsatt bra vecka!
Kram från mig.