torsdag 13 oktober 2011

Fortsättning...

Fortsättning följer på förra inlägget.
Jag var ju så glad att tandvärken försvann, men vad jag bedrog mig. Den kom tillbaka som ett brev på posten.
På natten var det dags igen, sömnlös med ont. Ringde på morronen och fick komma för en ny spolning.
Värken gav med sej och jag var åter glad och optimistisk. Jag fick med mej en spruta hem så jag eller med hjälp skulle kunna göra hålet rent.

Gubben min gjorde sitt bästa och sköljde hålet på kvällen. Men aj, vad ont det blev mitt i natten.
Vi klev upp och gubben min tog på sej pannlampan och fram men spruta igen och spolade så gott det gick.
Det var nog en syn, vi skrattade så gott mitt i allt elände.

Nytt besök hos tandläkaren nästa dag, onsdag, tredje da´n i rad, stamkund, eller?
Nu fick jag penicillin, pga nerv inflammation i hela höger käke???
Det hade jag räknat ut själv och skulle nog ha behövt medicinen direkt. Men doktorn vet ju bäst.

Allt ska bli bra sägs det. Värken släpper nog efter 36 timmar, sa de.
Snart har de gott och nu känns det bara som jag fått en knytnäve på kinden.
Det blir säkert bra bara jag har lite tålamod, men det är lite fattigt med det just nu.

Oj, oj vilket klagande det blev, men lite skönt att skriva ner eländet.
Nästa inlägg ska nog bli positivare hoppas jag.
Ser fram mot en helg tillsammans med barnbarn.

Pannlampan som gubben min använde,
en bra sak som han använder till mycket.

Gubben min som är så spruträdd,
fixade att använda den här sprutan, bra gjort .

Så fick jag då medicin till slut.
i tio dagar ska jag äta dessa.

Fullmånen lyser så fint i kväll över vårt lilla samhälle.
Samma måne kanske lyser hos dej också.

Kram Birgit


7 kommentarer:

Christina sa...

Hoppas att värken snart släpper. Har en likadan pannlampa som din man! Fick den ii present av mannen i mitt liv, att ha när jag jagar mördarsniglar./Christina

Monica sa...

Nä men käre vän vad besvärligt du har/haft med den "rackarns tanden som du tog bort. Besvärligt när det sätter sig en inflammation i käkbent. Kräver hög dos PC +lång behandlingstid. ( vet av egen erfarenhet) Nu får vi hoppas att det vänder och att du får sova utan smärta! Tänker på Dig!
Varm kram & krya på Dig.

Monica sa...

Aj, aj, aj, det låter inte alls kul, det där! Jo litet förresten, när jag tänker på maken mitt i natten utrustad med pannlampa och spruta!
Bra att ni kunde skratta själva, trots smärtan!
Hoppas nu att värken släpper, så att du får sova!
Kram, Monica

Black Iris sa...

Vad skulle man ta sig till utan pannlampa. Det är allt en bra uppfinning det.
Men uschiamej för att ha så ont.
Hoppas det går över fort..

Kram Maidi

Monica sa...

Nu måste jag höra hur det går med din tand? Har det blivit bättre...eller?
Jag hoppas att du har det bra!
Kram från mig.

Äppelblom sa...

Lämnar ett litet avtryck efter mig, så att du ser att jag tittat in.
Hoppas att ditt problem med tanden snart blir bättre.
Ha en fin vecka!

Evatina-beth sa...

Hoppas att värken släppt nu
Kram Eva