söndag 30 oktober 2011

Solig söndag

Här har vi haft en fin solig söndag, trots att vädergubbarna förutspådde regn, men inte gör det något när de har fel åt rätt håll.

Sovmorron fick vi ju också idag, ganska så skönt när man får en timma extra.
Iaf för oss som inte jobbar natt. Just den tiden på natten är det ju som segast, det tyckte jag när jag kämpade med nattjobb när barnen var små.

Men visst skulle det vara skönt att inte behöva ställa om klockan alls , min åsikt.

Veckan har rullat på fort.
Våran Hugo har mått bra och det känns så skönt.

Ny vecka börjar snart och den är redan fulltecknad.... pensionärer som vi är, hur hade vi tid att jobba också???
Visst kan man säga nej, men det känns så bra att kunna vara till hjälp för andra också, så länge vi kan . Jag ser det som en förmån att finnas till för de som behöver ett handtag ibland.


Min kära katt igen.
I går tyckte även gubben min synd om honom.
Taggen hade krupit under en filt på en säng och gömt sej.
Vi hade besök och de hade två hundar med sej...
Taggen är en stor, liten katt som är ganska så rädd och försiktig av sej.
Allt gick bra, Taggen på övervåningen och hundarna i köket.


Promenad i dag i höstsolen.
Det finns fortfarande lite löv kvar, på träden,
som lyser så fint när solen lyser på dom.


En vissen ormbunke i solskenet.


Löven trotsar blåsten och släpper inte taget ännu.


Fortfarande blommar rosorna fint.
De piggar upp i höstmörkret
när de flesta andra blommor har fått ge vika för hösten.



Önskar er alla en fin och bra vecka.
Kram Birgit

6 kommentarer:

hugan sa...

Tänka sig att rosorna blommar fortfarande!! Det är iof en ovanligt varm höst än så länge, även här uppe.

Stackars Taggen...men skönt att han hittar en trygghet där uppe :)

Ja ni pensionärer har det tufft.. :) men jag förstår att det måste kännas oerhört skönt att kunna hjälpa andra och att få göra det man vill, när man vill! Bara att hoppas att man får uppleva det själv!
Ha en skön vecka!

Birgitta sa...

Hej! Det ser ut som du haft bättre väder än här hos oss. På fm regnade det och det har varit så grått och tråkigt hela helgen. Här har varit älgjakt i dagar tre nu. Så på torsdag kväll ska 3 stora + 1 kalv styckas och delas upp i jaktlaget.
Passar dåligt in med min planering av helg. Ska nämligen åka till barnen på fredag och behöver fixa till köttet till frysen innan.
Önskar dej en skön och trevlig vecka.
Kram Birgitta

Monica sa...

Kan du skicka ner litet fint väder söderut? Här har vi nämligen haft dis och dimma i flera dagar nu...
Så här blev det räfsning och tillbakaflyttande av både klockan och trädgårdsmöblerna idag!
Och visst är det skönt att som pensionär kunna hjälpa till här och där!
Taggen är såå söt!
Ha en fin ny vecka, kram, Monica

Felix sa...

Va, har ni haft soligt i dag? Här har vi haft grått och duggregn. Det blev aldrig ljust, och dessutom blev det mörkt mitt på eftermiddagen... Skulle föredra sommartid året runt, morgontrött som jag är. ;-)

Fantastiskt så fint rosorna blommar fortfarande! Många fina höstbilder!

Tiger är också en försiktig katt, som håller sig i säkerhet när det kommer gäster som han inte känner.

Hösthälsningar
Elisabet

Äppelblom sa...

God förmiddag!
Har tagit en stund vid datorn och läst i din blogg. Så söta barnbarn du har. Men ..., Molly, man smälter när man tittar på henne.
Taggen, vilken ljuvlig kissekatt. Min Pellekatt är född ute i skogen vid en camping och han är fortfarande liten och rädd, fast han är 10 år.
Ha en fin dag!

Christina sa...

Ja du, vilken höst vi har. Varmt och soligt och rosorna blommar fortfarande. Hoppas det håller i sej länge./Christina