fredag 25 november 2011

Hjälpsam

Har du lyckats hitta lite känsla av advent ännu?
Ja visserligen är det bara fredagskväll, men jag tycker det är skönt att få njuta av adventsljusen redan i kväll. Det sitter nog i sedan jag jobbade, jobbade jag helg så var det ju skönt att slippa städa och fixa när jag kom hem, oftast sent på kvällarna. Att gå hem när schemat sa att det var dags, det hörde inte till vanligheten. Så var det då, det kanske är bättre nu, hoppas jag.

Här har det kommit fram både stjärnor och ljusstakar som nu pryder våra fönster. Juldukarna hittade också fram, likaså adventsljusstakarna.
Några julstjärnor inhandlades och står nu också i ett par fönster.
Får se hur länge det dröjer innan Taggen nafsat sönder den ena som står i "hans" fönster, där han brukar sitta och hålla koll på läget.

Taggen är oftast med där jag är trots att han blivit en gammal man, hela 15 år.
Läste någonstans att det motsvarar 76 människoår.
Visst sover han en hel del, men nyfiken är han fortfarande.


Här är Taggen med och ska hjälpa till när jag syr.

Här har han hittat ett garn nystan, då var han inte gammal,
utan det gick undan en liten stund.

Ofta ser det ut så här när jag sitter vid datorn.
Han ska helst sitta mitt framför mej, så jag ser så lite som möjligt, bara honom.
Och så spinner han på högsta volym.


Ha en skön fredagskväll och 1:a advent
Kram Birgit


11 kommentarer:

UllaMona sa...

Önskar dig också en fin 1:a adventshelg, här har gardiner bytts och adventssakerna kommit fram, det är bara snön som fattas.

Kram

Christina sa...

Dom röda filtarna och kuddarna har kommit fram idag. Och vita stjärnan i köksfönstret. Önskar dej en bra advent./Lila-Christina

Gunilla sa...

Här har julgardinerna ,ljusstakarna och all utebelysning kommit upp nu har jag börjat med lite julpyntande ochså .
En mjuk pepparkaka har jag gjort idag och den har vi redan börjat smakas av.
Den är ett måste hos oss för den så. Otroligt god.
Jag hinner nog äta upp flera innan jul:o))))

Ha en riktigt fin 1:a Advent

Gunilla

Birgitta sa...

Önskar dej en fin och trevlig adventshelg. Du som fått allt gjort kan bara njuta nu. Jag ska försöka hinna med lite i morron. Börjar nog dagen med saffransbak och sedan ska jag leta fram ljusstakar och stjärnor m.m. Får nog städa lite först också. Låter inte så kul tycker jag.
Här blåser det rejält ikväll. Det är nog Berit som hälsar på.
Kramar Birgitta

Monica sa...

Jodå, litet adventsstämning tycker jag nog att man känner, efter att ha satt upp ljusstakar och stjärnor idag! En ganska skön stämning!
Önskar dig en riktigt fin första advent!
Kram, Monica

Black Iris sa...

Här har det också pyntats lite lagom. Känns inte riktigt som advent när regnet och blåsten smattrar mot rutorna.
Taggen är en riktigt kär familjemedlem förstår jag. Vår "Knutte" blev 12 år igår och det är ju också en ganska hög ålder..
Härligt så länge vi får ha dem hos oss och att de är friska..

Kram Maidi

Mollan70 sa...

Önskar dig också en trevlig advent trots att stämningen saknas till viss del.

UllaMona sa...

Idag 1:a Advent så snöar det här hos mig...jag tycker mycket om Advent med allt vad det innebär.

Kram

Monica sa...

Känner sååå väl igen mig Birgit från tiden när man arbetade! Här är också allt fixat och klart! Så nu bara njuuuter vi av alla ljusen, stjärnorna, blommorna m.m.
Önskar Dig en bra Advent.
Kram från mig.

Märta sa...

Här har det kommit fram några adventsljus och lite stjärnor. Får nu fortsätta med städning i veckan som kommer.
Hoppas att ni har haft en fin adventssöndag!
Kram! Märta

Äppelblom sa...

Tittat in en snabbvända och läst, men nu är det dags att krypa i säng.
God natt och ha en fin vecka!