söndag 11 december 2011

Söndag igen..

En hel vecka har försvunnit igen, och jag som egentligen har mycket tid, fattar inte vart den tar vägen.
Det är väl så att man håller på att pyssla med än det ena och än det andra och så har helt plötsligt en dag rullat iväg. Men livet är ju så.
Jag fixar och donar nu inför jul som de flesta väl gör, mer eller mindre.
Det ska ju bakas, städas och pyntas, så måste man ju njuta lite också, av pepparkaka, kaffe och adventsljus.

Det var ju lite mysigt och jul likt här ett par dagar och allt var vitt och ljust, och så blev det mildare, halt och sladdrigt, svårt att ta apostlahästarna när jag skulle ut och gå.
Men det hala försvann snart, hann inte ens ta fram sparkarna innan det blev sommarväglag igen.

Nu är allt åter grönt, grått och blött.
Väntar och hoppas på ny snö...

Hej på er alla där ute, hälsar Taggen
Ni tar det väl lite lugnt ibland också i alla julbestyr.

Rosen fick en mössa av snö nu i veckan, men mössan föll snart av.

I dag sol, och ingen snö.
Det positiva med barmark är ju att det är lättare att promenera i skogen.

Ett träd fullt med Sidensvansar, träffade jag på en dag.
trevligt att höra deras "tjatter". Det är vackra fåglar, tycker jag.

Vår kyrka lyser så fint nu i adventstid.
Den hör till en av de saker som alltid kommer fram till advent här hemma.


Hoppas du också haft en fin och skön 3:e advent
önskar er alla en och fin bra vecka.



Kram Birgit

9 kommentarer:

hugan sa...

Ja vart tar tiden vägen?? Det är allt lite skrämmande att det går så fort, men det är bara att försöka hänga med så gott det går!
Fina Taggen ;-) Och en jättefin kyrka!
Ha nu en fin kommande vecka!
Kram

Monica sa...

Ja visst går tiden rasande snabbt! Jag är ju också ledig hela dagarna och tycker inte att jag hinner med allt i alla fall!
Hur hann man jobba?
Taggen är verkligen jättesöt!
Sidensvansar hade vi ett helt gäng av, som käkade upp de rönnbär, som jag hade lämnat kvar efter plockningen till rönnbärsgelé! Det tog bara någon minut, och så var alla bären borta!
Ha en fin ny vecka, kram, Monica

Christina sa...

Ingen snö här heller. Tycker inte att det gör något. Dagarna går i en rasande takt, och snart är julen över oss! Måste nog ta tag i några mpsten!/Lila-Christina

Äppelblom sa...

Här har vi en decimeter snö och efter regnet har det blivit väldigt isigt.
Taggen - en så´n söt katt!
Ha det gott!

Felix sa...

Här försvann inte all snö, utan vi har fortfarande vitt ute!

Så fina bilder! Gillar förutom Taggen även "rosmössan".

Önskar en fin Luciadag!
Elisabet

Polargrevinnan sa...

Det är kanske så det ska vara - att tiden "springer" iväg. Bevis på att vi inta har det tråkigt.
Du har det mysigt omkring dig.
Fina bilder. Taggen älskar jag och sidensvansar är det längesedan jag såg.
Här oss hos har tiden gått i musikens tecken. Julkonsert på konserthuset i fredags. Det var musikskolans 300 elever som tillsammans med Sinfoniettan underhöll oss. I söndags var det konsert i Domkyrkan med alla kyrkans körer. Det är härligt att höra alla kända julsånger.
Ute regnar det - ingen julstämning alls.
Ha det bra.
Kram Viola

Birgitta sa...

Vi har fortfarande snö och snorhalt. Det tog en halvtimme att köra de två milen till Torsby idag. Vägen var som en såphal tvättbräda. Det var knappt jag kom upp i vår backe och då har vi 4-hjulsdrift ändå. Jag har bytt modem idag och hoppas att det var det felet med datan, för visst är det frusterande när det inte funkar.
Ha det så gott.
KRam Birgitta

UllaMona sa...

Nu har vi fått ordentligt med snö här i Vinterstaden, vi har även några minusgrader.
Jag har en nästan likadan kyrka som jag fick när jag var en liten flicka, den plinkplonkar fortfarande "Stilla natt"

Ha en fin helg.

Märta sa...

Vi har fått ett par cm nysnö här men i stan är det blött och klabbigt. Vi tar också fram vår kyrka och tänder ljusen i den.
Har varit på ett par julkonserter, senast igår med Lars Mörlid.
Ha en fin helg!
Kram! Märta