onsdag 14 mars 2012

Pussel och blommor

Att pussla är en skön avkoppling, därför har jag ett pussel liggande framme, så jag kan sitta en stund då och då och klura lite.
Som jag berättat tidigare lägger jag Wasgij pussel, 1000 bitar. Dessa pussel lägger man inte som bilden visar utan t.ex. vad som händer om tre sekunder det man ser på bilden, eller hur ser det ut i framtiden?
Det tar tid att få fram motivet, iaf för mig, som inte sitter så långa stunder åt gången.
Nästan alltid kommer Taggen och ska vara med på ett hörn! eller helst mitt på pusslet.
Dum eller snäll som jag är får han vara med...

...ibland så raserar han det jag har lagt...

...sedan är han nöjd för att han fått "hjälpa till" på sitt sätt
och sover sedan en stund.

Ute blommar krokusen för fullt.
Fick syn på en stor humla som jobbade på ordentligt ...

...upp och ner i nästan alla blommorna

och långt ner för att hitta nektar

Krokus, snödroppar ogräs och torra kvistar,
det är vår och det behöver vårstädas i trädgården

Taggen tröttnade på att tittat på humlan och gick på nya upptäcktsfärder.



5 kommentarer:

Äppelblom sa...

Vuxenpussel är inte något som jag har försökt mig på, men pussla med de små barnbarnen är trevligt.
Korsord däremot är något som jag brukar koppla av med.
Så många fina krokusar du har och humlan är ju ett riktigt vårtecken.
Häromdagen såg jag en nässelfjäril hos oss.
Ha en fortsatt fin vecka!

hugan sa...

hihi Taggen är för söt! Har själv stannat upp i mitt pusslande när det fick flytta upp på övervåningen! Måste nog ta ner det, för det är ju en bra avkoppling. Har sett de där wasgij/jigsaw pusslen men inte provat på nåt, förstår att det kan vara ännu en utmaning!
Oj vad mycket vår ni har! Här får man köpa sig tulpaner om man vill se några blommande blomster :)
Ha en fortsatt skön vecka!

Birgitta sa...

Så fint det blommar hos dej. Vi har ju fortfarande snö, men påskliljorna försöker titta fram nu. Jag har aldrig lagt något sådant pussel, annars är det roligt med pussel. Just nu har jag fastnat i böcker av Nora Roberts.
Krmar Birgitta

Birgitta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Monica sa...

Pussel lägger jag också, men vanliga 1000-bitars!
Jag har googlat på wasgij-pussel, men inte vågat mig på något - än...

Så fina krokus du har!
Kram, Monica