söndag 18 mars 2012

"Vackra vägen"

Sista dagarna har solen lyst med sin frånvaro, lite grått och småkyligt har det varit, men så ska det väl vara nu i mars.
Hemma hos oss har gubben drabbats av feber och hosta, som så många andra. Så vi har en helg som går i lugnets tecken, det blir en del "Wordfeudande", tv-tittande, det är ju hockey... inte min största passion precis, men bra för gubben som gillar att titta en del på det.
Har letat mönster på en sjal, men inte hittat något bra och lätt ännu, letar vidare. Är lite sugen på att vara lite kreativ.
För någon dag sedan tog jag min cykel och åkte iväg till "vackra vägen" där jag tycker det är så skönt och rogivande att gå. Så det blev både promenad och cykeltur den dagen.

Det var kallt, så både mössan och vantarna kom till användning.
Och skönt var det att ha det på sej, för det var kallt och snålblåst.

Det finns gott om vandringsleder här hos oss, Vackra vägen är en del
av en längre led.

Snön är borta utom i Tolvmannabacken där den fortfarande ligger kvar.
Jag tror de kan åka skidor där fortfarande.

Jag passerar ek- och ene- hagar på min promenad

Många fina gärdesgårdar.

..och så ner till sjön, isen har släppt taget om stranden,
ser inte så inbjudande ut nu. Men längre fram i vårdagarna tar vi med oss
fikakorgen och sitter här och njuter av vatten och natur.

Långt ute på sjön såg jag ett par fåglar, såg inte vad det var för några.
Zommade in dem, men jag är inte bra på fåglar så jag vet inte vad det är för
"kanaljer" Svanar är det inte, det ser jag... hm

Det var min promenad den dagen,
spännande att vara ute, vet aldrig vad man får se eller uppleva,
för alltid är det något som dyker upp.


Önskar er en fin ny vecka
Birgit

7 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Åh, så fina bilder du tagit under din promenad på vackra vägen.

Polargrevinnan sa...

Trevligt att få gå med dig på en promenad. Vi kom hem i fredagskväll och det är mycket att ta rätt på så jag har inte prioriterat någon ute-vistelse. Men från och med i morgon så blir det promenad varje dag. Får se om våren har gjort något framsteg här i Mälardalen.
Jag såg i ett tidigare inlägg att krokusen blommar, tänk vad man gläds åt vårens första blommor.
Ha det bra.
Kram Viola

Monica sa...

Så vackert det är där du bor, förstår verkligen att det heter "vackra vägen"!
Tänk, så priviligierade vi är, både du och jag, som har så vackra omgivningar att promenera i nära hemmet!
Önskar din "gubbe" god bättring!
Kram, Monica

Birgitta sa...

Tänk att jag aldrig hörde talas om Vackra vägen när jag ändå boddde 10 år i Kisa. Det ser ju så vackert ut där, så jag förstår att du njuter av den promenadvägen.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

UllaMona sa...

Vilken fin header du har, jag blir glad av att se den.
Härligt med promenadstigar, här är det fortfarande skidspåren som gäller. Storsjöns is ligger...

Kram

Black Iris sa...

Vackra vägen låter verkligen härligt.
Såna gamla gärdesgårdar tycker jag också så mycket om.
Fåglarna ser ut som nån slags Gås tycker jag men jag är ju heller ingen expert..

Kram Maidi

Äppelblom sa...

Så fin promenadväg - där skulle jag vilja gå.
Ha en fortsatt fin vecka!