söndag 18 maj 2014

Enebacken

Go´kväll!
Lite bilder från vår söndag.
Dagen började med sol och lagom värme för en cykeltur. Vi packade ryggsäcken med fika och drog iväg några kilometer, till en av alla sjöar som vi är omgivna av.
Vi satt länge och filosoferade vid sjökanten och njöt av allt det vackra. Massor av blommor, fågelsång och vågskvalp. 

En gammal smedja med grästak, syns bara hörnet av, 
 den visas upp ibland vid olika tillfällen.
Ängsboll blommade. Jag tycker om de blommorna, 
de påminner mig om min mormor.
 Det växte så mycket sådana där hon bodde, och jag plockade stora buketter till henne.
Hon blev så glad, trots att blommorna fäller nästan med en gång när de kommer in.
Det är en mormor det, förstår jag nu, 
som blir glad när ett barnbarn kommer med en bukett blommor, även om det är maskrosor.

Vände jag mig om blev utsikten så här.
Ett blommande äppleträd vid en gärdsgård.

 Härliga enebackar med mycket blommor.

 Fortfarande kvar vid sjön.

 Gullvivor i mängder.


Det fanns gott om blommande äppleträd bland alla enar.

Tänk att ha så vacker och skön natur så nära till hands, vilken förmån.

Önskar dig en fin vecka.  

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Underbara naturbilder.

Monica sa...

Du brukar skiva i min blogg, att vi bor i så olika natur, och det gör vi verkligen! Var natur är vacker på sitt sätt, det går inte att jämföra.
Det ser ju så lummigt och grönt och frodigt ut där ni var, lite skillnad mot våra sandiga marker!
Men vi har båda förstått hur en mormor är...
Ha en fin vecka, kram, Monica