fredag 27 augusti 2010

Barnbarn på besök

Den här veckan har Maria och Seth varit hemma, så dagarna har bara rusat iväg, men vi har hunnit med en hel del.
Besök i "bullaffären" där handlar vi till mina föräldrar. Seth har hittat en favorit där, en rosa munk, som ska inhandlas och ätas upp hos g-mormor och g- morfar.
Ett par besök hos dom har vi hunnit med. Jag tror de gillar underhållningen som blir.
Att följa med och hämta posten hör till.
Biltemakatalogen kom och studerades ingående
Det gamla legot som finns här används flitigt
De första dagarna avslutades med "fångarna på fortet"

Torsdag, kom kusinerna från Motala.
Mamma Åsa var och fick hjälp med ett par småvävstolar
hos mina föräldrar, som barnen ska väva på.
Under tiden lektes det här hemma, spelades spel, bakades chokladbollar,
vattenlek, så de kom in genomblöta ett par gånger
men vad gör väl det bara de har roligt.
Maria har bilder på det.

I dag, lek med ballong kan vara fängslande och kul,
Seth klädd i arbetskläder, som han är mycket stolt över
och då var det ju naturligt att han hjälpte mej att städa.
En riktigt duktig hjälpreda.


Kram Birgit





5 kommentarer:

Ulla sa...

Jag förstår att du har helgfint med en sån städhjälp! Visst är det kul att hålla värdskap för en sån kusinträff, jag tror att det är sånt som är rikedom. Trevlig heg!

Monica sa...

Vad roligt med lite "liv i stugan".....du beskriver det sååå bra. Förstår att ni alla har haft trevligt. Önskar dig nu en skön helg. Var rädd om Dig och en kvällskram från mig.

Monica sa...

Härligt att se er nära relation till barn och barnbarn!
Ha en skön helg!
Kram, Monica

Märta sa...

Härligt med besök av barn o barnbarn! Tänk vad fint och städat du får det nu till helgen med sådan städhjälp! Tänk på Rut-avdraget! Kanske kan man få hyra honom?!
Ha en skön helg!
Märta

Birgitta sa...

Ser att du haft fullt upp hela veckan. Men det har varit kärt besvär kan jag förstå.
Ha en skön helg.
Kram Birgitta