söndag 8 augusti 2010

Taggen

Vad en helg försvinner fort. Vi har en semestervecka kvar och det känns lyxigt, jag har ju egentligen "semester" jämt, men visst är det härligt att få vara tillsammans med sin käresta alla dagar i veckan.

Nu i helgen kom Marcus med familj och deras vänner och mellanlandade hos oss på väg till Öland, hela gänget slafade här, lite bonus att få träffa småttingarna lite extra. Det är så mysigt när de hoppar ur bilen och kommer springande mot oss och man får en jättekram, man bara smälter.

Naturligtvis skulle det plockas blåbär igen. Fyra små barn med var sin liten hink (yogerthinkar) traskade backen upp i halvmörker i går kväll.
Massor av sniglar beundrades på vägen innan det plockades blåbär.

Det blev bär till varsin tallrik kvällsmat, bra gjort. Lite hjälp fick de av farmor och mamma. Oj, vad de trivdes bland riset, det var svårt att få med dem hem trots att det blev så mörkt att vi knappt såg bären. Och sniglarna skulle åter beskådas, räknas och kännas på. Jag betackade mej från att känna på dom, kan ni förstå det???


När jag var hemma hos föräldrarna i går tittade jag på ett kort som de har uppsatt vid datorn, det är på vår katt.
Jag måste bara visa det, han är inte någon väluppfostrad kisse inte, utan gör som han vill, för det mesta, men go är han.





Här har jag stekt raggmunk och han ville kolla hur de smakade.
Han satt länge på stolen och bara tittade på fatet,
men så kom tassen upp...
Han fick en smakbit och han åt upp sin bit.




Kram Birgit

7 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Taggus dummus specialus kaktus kaktus.
Vad mysigt för barnen att plocka blåbär!!!

Monica sa...

Förstår att dina föräldrar har fotot på Taggen framme. Han är ju bara för söööööt när han försöker nå fatet med tassen...hi,hi
Må väl & kramen

Birgitta sa...

Hej! Vilken fin tur ni varit på. Skönt att kunna få komma iväg bort ibland och uppleva nya spännande saker.
Kram Birgitta

Anonym sa...

Jag tycker allt att Taggen är väluppfostrad. Sitter så fint på stolen med kniv ,gaffel och tallrik i högsta beredskap. Det är ju bara att ta för sig
Kram Mor

Anita sa...

Vilken fin bild på blåklockan, och den på Taggen förstårs. Jag blev så sugen på raggmunk, borde snart gå att göra det.
Ha det gott
Kram Anita

Ulla sa...

Den nya bannern är så fin! Vem kan motstå en sirlig blåklocka? Det där med blåbär låter så trevligt men jag står inte ut när myggen far upp och attackerar mig. Vi har torghandel i vår lilla stad och där kan man handla av såna som stått ut.

Tigris Predikantan sa...

Blåbär plockade vi också när barnen var små ... nu blir man halvliggandes om man försöker (ryggen är ju paj!).
:)