måndag 30 augusti 2010

Lego

Veckan som gått har ju Maria och Seth varit hemma . Seth gillar att leka med lego, så lådorna med lego har stått framme hela veckan, det är ju inget nytt lego utan det är från 80-talet. Det har blivit en eller ett par bilar byggda varje dag, de ska ju byggas efter beskrivning, så det blir rätt, det tar sin lilla tid att hitta rätt bitar, men till sist blir fordonet klart för lek. Jag har varit den som tillverkat bilen och Seth som leker med den. Ganska mysigt att sitta och prula medan grabben sitter bredvid, pratar och funderar.





Seth var hos frisören idag innan de åkte hem,
han var sååå fin i håret, blå,grön och vit.
Jag skulle nog inte våga välja de färgerna...

Några av bilarna vi byggt - modell äldre

På em. tog jag en liten skogsrunda i solskenet.
Ljungen blommar så fint nu och lingonen börjar mogna.

Även hösten är en fin årstid som vi får ta vara på och njuta av.



Kram Birgit

4 kommentarer:

UllaMona sa...

Tid tillsammans med barnbarn är verkligen livets efterrätt.
Jag gillar också hösten..kalla/svala nätter hög klar luft på dagarna och solsken...
Kram

Monica sa...

Förstår dig precis... vi har också gammalt lego och gamla Barbie-dockor, som barnbarnen leker med när de är här!
Och jag älskar hösten! Bara det inte kom en vinter efteråt...
Kram, Monica

Märta sa...

Härligt med lingon, får se om tiden räcker till för att ge sig ut att plocka.
Vi är ju inte med i homecominging club, så vi missar ju när konserterna är så jag hade faktiskt ingen aning om att det var en nu till helgen. Är upptagen på lördag eftermiddag så det blir nog svårt att hinna ner till Värnamo, såg på hemsidan att de sålde biljetter även vid entren. Är ni medlemmar där? Hur många konserter är det på ett år?
Hade jag haft lite mer tid på lördag så kunde jag ju ha bjudit på lite kaffe när ni drar ner genom Småland. Nästa gång ni har vägarna förbi neråt de här hållen så hör av er så finns det alltid en kopp kaffe o en macka här.
Kram! Märta

Felix sa...

Verkar som ni har haft fullt upp med barn och barnbarn. Mysigt att få "jobba" tillsammans. Skönt med en uppfriskande och avkopplande skogspromenad!

Hösthälsningar
Elisabet