torsdag 24 februari 2011

"Än är det vinter kvar säger mor..."

Vintern håller i sej rejält här. Minus 20 grader på mornarna och mellan - 5 -10 grader på dagarna, ganska så behagligt kanske, OM det inte blåste. De stackars Snödropparna som blommade så fint för ett par veckor sedan trotsar snö och kyla och står där vid husväggen med sina fina "droppar" och väntar på bättre tider.
Vackert är det när solen tittar fram och behöver man inte gå ut kan man ju vara inne och elda i kaminen och ha det ganska så skönt.
Det känns sååå lyxigt att ha gubben min hemma hela dagarna nu, vi tar dagen som den kommer och njuter av det. Visst finns det en hel del som ska göras, men det som inte blir klart i dag gör vi i morron.


Blommorna från helgen står fortfarande så fint och sprider glädje.
En ros som fått sin plats på köksbänken

Några av tulpanerna från en stor bukett.
Jag tycker mycket om tulpaner, ger vårkänsla.

Jag trotsade vind och kyla och tog en kortare promenad i eftermiddags.
Ett bord med bänkar, ganska så inbjudande att sätta sej att vila eller fika vid,
men inte i dag.

...inte heller att sitta i solen och njuta var så inbjudande


...bada? nej tack,
visserligen glimmade solen så fint i vattnet, men näe,
nöjde mej med att bara njuta av naturen, vattnets porlande och solen.


Taggen tog sej en liten kort tur ute,
var nog inne igen efter två minuter.
Gillar bättre att ligga framför brasan eller över ett element på blomhyllan.
Blommorna blir ofta frisserade efter hans tycke och smak, inte mitt...



Önskar er alla en skön kväll
Kram Birgit



10 kommentarer:

Monica sa...

Brrr, det ser kallt ut på dina bilder, men bänkarna ser ju ut att ha tjocka dynor...
Ja, kylan håller i sig, fast vi inte har så kallt som ni! Det verkar som om alla nu är trötta på vintern, men så har den ju också varit ovanligt lång!
Ha det så skönt!
Kramar, Monica

hugan sa...

Åh så härligt det låter att få ta dan som den kommer, så vill jag också ha det :-)
Helt otroligt att snödropparna överlever!? Starka små varelser!
Åsså goa Taggen som tar en snabb promenad för att sen agera florist ;-)
Ha nu en skön helg!
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

(")(") jo, lämnar lite avtryck..så du vet att jag varit här..*ler*
Vilken underbar bild på barnen på sparkarna..!!
Men jag förstår inte redigt varför du inte vill bada i bäcken där..ser ju så gott ut ((de e fult att ljuga)) fina bilder hur som.
Trevlig helg

Kramiz Anki som ramlade in på ett bananskal från Monika La

Ulla sa...

Bilden på bäcken ser lite vårlik ut tycker jag, jättefin. Det låter härligt att kunna säga "det tar vi imorn".

Monica sa...

Kära Birgit, har ni vinter och kallt? I Huskvarna har vi full sommar och solen skiner.....hi,hi,hi. Som du förstår så är det BARA i min egen fantasi....men det räcker för att jag ska känna värme i mitt hjärta.
Önskar dig nu en skön Helg.
Kram från mig.

Evatina-beth sa...

Ja, jag håller verkligen med,om man bara slapp blåsten skulle det inte göra så mycket att det är kallt.
Men jag tror att våren kommer !!

Märta sa...

Idag har temperaturen stigit lite grann. Det blåser här också så det känns inomhus. Vilka fina vinterbilder du tar! För visst kan vintern vara vacker!
Tänk vad skönt att få ta dagen som den kommer!
Hoppas på en lång semester i sommar så jag kan göra det också någon vecka.
Ha en skön helg!
Kram! Märta

UllaMona sa...

Här har vi riktigt go-väder idag, det är nästan så att det droppar från taket.
Ha en fortsatt fin och skön helg.

Polargrevinnan sa...

Jag kommer bara in så här på lördagkvällen för att önska dig och de dina en fortsatt trevlig weekend.
Jag har anmält mig som följare så jag inte tappar bort dig.Oj, vilken härlig bild du har med barnen och sparktåget. Mina barnbarn börjar bli så stora, allt går så fort.
Ha det bra.
Kram Viola

Monica sa...

Tydligen så kommer ingen av oss att ha problem med tiden denna veckan......Vi har nu 3 st hemma! Men troligen kommer det att "fyllas" på....i mitten av veckan. Nu gäller det Birgit att vi "håller" oss på benen! Här är det måååååånga baciller som flyger runt i huset för tillfället.
Var rädd om dig!
Kram från mig.