fredag 4 februari 2011

Telefonproblem och vårkänsla.

Att vara utan telefon är inte så bra nu för tiden, man är ju ganska så beroende av den.
Hur klarade man sej förr egentligen, kan man undra? Men det gick ju bra.


Mina föräldrar bor ju på landet och där är det luftledningar som gäller och över vägen går de också.
Tidigt nu en morron passerade ett för högt fordon och resultatet blev, ingen telefon i stugan. Ledningen låg på marken.
Det skulle dröja minst tre arbetsdagar innan felet lagades fick vi uppgift om. Så en gammal mobil fixades iordning, så de skulle kunna nå omvärlden vid behov.

Jag måste ändå berömma bolaget för de kom redan i dag och fixade så telefonen fungerar, resten ska ordans senare.
Vi hade visserligen sagt att det var äldre personer som var beroende av sin telefon.
Positivt när man blir glatt överraskad.
Både dom och vi känner oss ju mycket tryggare nu när vi åter smidigt kan nå varandra.



Här fäster reparatören upp ledningen igen,
tradaren fick vänta en stund och gubben min kollar läget.


Inte får man vara höjdrädd
och stolpskor måste man klara av att använda.
Tur att det finns personer som klarar sådant jobb.

Våren har gjort lite entre´ här.
Det är så roligt att titta utmed söderväggen
och se hur små knoppar tittar fram där.
De trotsar mycket motstånd och dras mot solen.
Precis som de skulle vet att de gläder så många
och visar att det finns hopp om en vår.

Här några små snödroppar bakom en snödriva.




Önskar dej en skön fredagskväll
Kram Birgit




8 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint med snödroppar som tittar fram. Här har vi fått än mera snö så får vänta tåligt, de ligger under meterhöga drivor vid kökstrappan. Ha en skön helg! Kram.

Monica sa...

Oj, har ni redan blommande snödroppar? Så långt har inte våra kommit än!
Så skönt att man för en gångs skull blir positivt överraskad när det gäller hantverkare eller myndigheter!
Ha en skön fredagskväll, kram, Monica

Anonym sa...

Fina bilder på snödropparna!
Skönt att telefonen funkar igen!
// Dotera

Birgitta sa...

Men tittar snödroppr redan upp hos dej. Inte illa. Här har vi massor med snö och det är så halt ute, eftersom vi fick snö i natt och då ser man inte blankisen under. Vågar knappt gå ut.
Vad skönt att telefon funkar igen.
Så nu har du hemmaman som kan sköta marktjänsten åt dej.
Önskar dej en skön helg.
Kram Birgitta

Gunilla sa...

Nämän har snödropparna redan tittat upp.
De är så fina, jag har inte en enda lök. Jag måste nog köpa och gräva ner.
Ja visst är det besvärligt om man blir utan telefon och bor lite enskilt. Men det fixade sig ju riktigt snabbt.

Här har vi minus 8 nu på morgonen och gråmulet. 70 cm snö och halt. så än dröjer våren.

Ha en riktigt fin helg och njut av snödropparna.

Kram/Gunilla

Ulla sa...

Trevligt att läsa om positiva lösningar på problem för motsatsen är vanligare. efter titt i tidning eller på TV är det lätt att tappa sugen ibland. SNÖDROPPAR!!!!!!!!! tack för den bilden och trevlig helg!

Black Iris sa...

Nu har jag sett snödroppar och andra vårtecken på flera bloggar och jag blir så avundsjuk. Vi har inte varit uppe på torpet på flera månader nu eftersom vattnet frusit där och snön har varit svårbemästrad.
Där tror jag att även jag skulle hitta vårtecken men här hemma lyser de med sin frånvaro.
Klart man måste ha telefon. Sen tjejerna flyttade in här hos oss kan jag inte vara utan den ens när jag duschar, hihi.

Kram Maidi

Synnøve. sa...

Så det kan gå ibland.
Men instämmer i ditt beröm till bolaget som kom och fixade fort.

Snödroppar redan???
Härligt.
Det var lite medicin det för när jag ser ut här ser jag snöflingor som dalar.... eller för att vara helt ärlig... Det vräker ner!
Kram på dig.