måndag 14 februari 2011

Lite bilder och annat

Det är ju "Alla hjärtans dag" idag och inte har jag gett bort någon blomma eller något hjärta idag. Fast mitt eget hjärta gav jag bort för massor av år sedan till min käre man, han äger det fortfarande.
Första gången jag minns denna dag var i början på -70 talet, jag gick elev på operation i Västervik och någon klistrade röda hjärtan på alla träskor som stod uppradade utanför operationssalen. Det gjorde säkert många doktorer och sköterskor glada.
En annan " Alla hjärtans dag" jag mycket väl kommer ihåg är för 35 år sedan, då vår son föddes. Grattis Marcus.

Några bilder från helgen kommer här.


Vi var och skottade snö hos föräldrarna i lördags.
Vi möttes av en orörd, gnistrande snöyta, endast några spår fanns där.
Det var pappa som varit och hämtat tidningen,
och något djur, som tagit lite längre steg.

På andra sidan vägen står en ensam gärdsgårdsstör,
det är många år sedan det fanns någon gärdesgård där.


En liten blåmes käkar lunch, kanske



Så fel det kan bli ibland.
Fokus på grannens hus och entitan blev bara en suddig massa.
Så kan det ju bli i livet också om man har fokus på fel saker.



Kram Birgit



7 kommentarer:

Ulla sa...

Jag tyckte det var kul med fel fokus då får man ju se livet på ännu ett sätt.
Glad hjärtekväll

Birgitta sa...

Fina foton och det sista var lite roligt. Inte helt fel tycker jag.
Vill ge dej en bamsestor hjärtekram idag.
Birgitta

Monica sa...

Fina minnen från forna Alla-hjärtans-dagar! och vackra snöbilder! Här har vi ingen snö, men 0-gradigt och blåsigt, så det känns jättekallt!
Stor kram från Monica

Märta sa...

Fina snöbilder, fast kanske att jag börjar längta efter vår.
Ja det gäller att ha rätt fokus i livet men en bild med fel fokus kan ju bli ett härligt resultat.
Kram! Märta

Monica sa...

Vilken fotograf du blivit Birgit! Underbart vackra vinterbilder!
Nu ska jag försöka njuta av all snö som vi har...lite skillnad från +14 till -5.
Önskar dig en fortsatt bra vecka.
Kram från mig.

Black Iris sa...

Vilken härlig vinter ni ser ut att ha. Här är det bara lite drivor kvar och det är svinkallt. Solen skiner från en klarblå himmel så innifrån ser det ljuvligt ut...

Kram Maidi

hugan sa...

Härlig sista bild tycker jag!

Nu tycker jag att kylan får ge sig, det tar på energin det här med all kyla...

Ha nu en skön vecka!