söndag 27 februari 2011

"Böcklingar"

Sportlovsveckan för skolbarnen här hemma är till ända, men lite längre norr ut är det dags för en ledig vecka.
Vår lille dalmas är här nu och underhåller oss veckan som kommer.
Vi började dagen med att gå till vår kyrka på Gudstjänst.
Efter middagen tog vi med oss lite matsäck i ryggsäcken, skidor och skridskor till grabben så for vi iväg till Tolvmannabacken.
Skridskor och skidor är länge sedan jag brukade. När man ser hur redskapen ser ut i dag förstår jag att det var länge sedan jag utnyttjade dessa saker.
Lite bilder från vår utflykt.



Full fart över isen...



...han klarade sej galant, inte så många rovor blev satta.


Så skulle skidspåret testas, även där full fart...


...se upp i backen


Lite för liten än för vasaloppet,
men om några år, vem vet...?


Matsäcken intogs vid en av eldarna vid slalombacken,
vi satt mitt i röken, den for runt, inte lätt att komma undan den men vad gjorde väl det,
det var iaf gott att få lite varmt i sej.
Vi var som nyrökta böcklingar när vi kom hem.





Kram Birgit









5 kommentarer:

Monica sa...

Härliga vinterbilder! Vilken fin vinterdag ni haft! Tänk när man var yngre vad mycket skidor och skridskor jag åkt....men nu är jag sååå feg...undrar om det har med åldern att göra? Jag som är född i den norra delen av Sverige och brukar skoja om att jag är född med skidorna på...*fniss*...
Önskar dig en fortsatt bra vecka!
Kram från mig.

hugan sa...

Bra med snö har ni fortfarande ändå! Här uppe har ungarna sportlov vecka tio och snön ligger djup!
Rökta böcklingar är väl en riktig delikatess.. ;-D

Monica sa...

Här nere i söder har vi ingen snö kvar alls! Och sportlovet är slut!
Nu väntar vi på våren!
Kram, Monica

Herr Nilssons Fru sa...

Vilken härlig vinterdag. Men de krävs väl små barn för man ska komma ut på sånt, varjefall om man heter Anki som jag..*ler*. Mina barnbarn är lite för små ännu.
Fina bilder.

Kramiz

Black Iris sa...

En så härlig vinterutflykt ni hade. Här är det bara is och blött så nån picnic lockar inte.

Lram Maidi