tisdag 1 mars 2011

Sportlov

Sportlover fortsätter här. Dagarna är inte svåra att fylla med göromål, alltså går tiden väldigt fort.
I dag vände Maria kosan mot norr igen och Seth stannade här. När jag ser tillbaka på dagen har vi hunnit med mycket.
Frissan, bakat biskvier, varit med g-morfar till doktorn, kollat in och tagit mått i en lägenhet på ett trygghetsboende och byggt med lego.
Nu efter dagens göromål så snusar det så gott på en madrass här hos oss. Tyvärr slutade dagen med huvudvärk och feber för sportlovsfiraren. Hoppas det är något snabbt övergående så vi kan fortsätta att sporta, annars får vi väl bara mysa.



Kaffe och semla inmundigades i går hos mina föräldrar.

Seth och g-morfar kollar in en godisbil.


Morfar hjälpte Seth att bygga en lyftkran i dag.
Tur att det finns en hel del leksaker kvar här i huset från 80-talet.
De används flitigt.

Frissan fick ett besök, kunden var mycket nöjd med resultatet,
han valde själv färgerna, rött och blått.
En stilig och glad kille som traskade med mormor ut.
Kram Birgit



5 kommentarer:

Monica sa...

Så underbart att se gemenskapen i er familj! Jag tror att du håller med mig om att barnbarnen verkligen är livets efterrätt?
Trygghetsboendet är för dina föräldrar, antar jag?
Det blev en riktigt cool kille hos frissan!
Kram, Monica

Linda Sköldenström sa...

Hej Birgit!
Så kul att titta in i din blogg! Kommer på mig själv att sakna er när jag tittar på bilderna. :-)
Har bytt namn och hemsida nu, men det kanske ni vet via Mia? Om ni vill kika in på mina guldkorn, vet ju att ni brukade göra det förut.
Kramar
Linda Sköldenström (fd.Sköld)

UllaMona sa...

Härligt med sportlov och barnbarn...ni ser verkligen ut att ha det gott.
Vi har sportlov nästa vecka och då åker sambon och hans barnbarn till fjällstugan, själv ska jag vara hemma och jobba.
Denna vecka har gått i förkylningens tecken...

Kram

Monica sa...

Birgit, är så roligt att se g-morfar och barnbarnet tittande djupt på den lilla godisbiten. Du är så duktig på att "fånga" ögonblicket!!!!
Härliga färger i håret....men synd om de nu blir en förkyld pojke.
Alla våra tre kryddor som varit hos oss var ordentligt förkylda. Så jag har allt fått pussar med blandat innehåll....hi,hi. Blir intressant och se om vi själva klarar av dessa baciller eller virusar
Önskar Dig nu en fortsatt bra vecka. Var rädd om dig!
Kram från mig.

Birgitta sa...

Tittar bara in för att ge dej en godnattkram. Ser att du har fullt upp nu.
Birgitta