torsdag 17 mars 2011

Award och "mammas gata"

För ett par dagar sedan fick jag en award "Liebster Blog " av äldsta dottern och det bugar och tackar jag för.



Det är en award som delas ut till bloggar med mindre än 100 följare men som man tycker borde uppmärksammas av fler.

Reglerna är enkla och enligt följande:


  • Det är en bloggaward som du har möjlighet att dela ut till 3-5 av dina favoritbloggar ( om de har färre än 100 följare
  • Du meddelar bloggaren genom att ge en kommentar i deras blogg. Du berättar att den är en av dina favoriter och att den blivit utnämnd till en Liebster Blog.
  • Den som tar emot den skickar vidare till 3-5 av sina favoritbloggar.

Jag ger den vidare till några bloggare jag följer och tycker om att läsa.


Ulla-Monas blogg

Märta ängsgård

Tjernhus

Evas bloggblad



Det har varit en solig fin dag men med en isig blåst, skönast kanske att sitta inne och titta ut. Men efter att vi blivit bjudna på hembakade semlor och kaffe hos goda vänner så tog vi varsin promenad åt olika håll, gubben min och jag. Jag kan ju inte gå så långt så det blir lite i närområdet för min del och han tar en längre tur i skogen.
Jag tog en tur i samhället, där är en genomfartsled med massor av tung trafik, så alla hus och byggnader blir väldigt smutsiga. Det är inget trevligt promenadstråk men ibland behöver man ju gå även där.
Jag tog med kameran över axeln och gick en runda innan matbutiken fick ett besök. Vårat kylskåp började bli tomt, så det behövde lite påfyllning.

Det här huset kallas "Sveahuset" varför vet jag inte.
Det ligger utmed genomfartsleden.
Förr var det nordens största trähus.
I markplan finns arbetsförmedlingen
och sedan är det lägenheter, med högt till tak.

Stora långtradare passerar,
duktiga chaufförer som får med sej hela bilen i svängarna.

Gatan är inte speciellt bred och där ska både bussar och tradare samsas.
Hittills har ingen olycka skett.
Det mörka huset som skymtar bakom bussen, det är den bank som rånades
vid det sk. Malexander morden

Även tåget kommer och stannar för på och avstigning hos oss, inte illa....
..när det inte är något fel förståss, och det är ersättningsbussar som kommer.


Ett ensamt vasstrå stod i åkanten.


Flaggorna står rätt ut i blåsten
och bensinpriset, ja vad säger man om det.


Hemma igen och lite kvällsmat inmundigades.
Taggen är inte så väluppfostrad, utan vill bra gärna vara med på ett hörn.





Önskr er alla en skön torsdagskväll

Kram Birgit


5 kommentarer:

Polargrevinnan sa...

Javisst är det smutsig och grått i städer och samhällen nu. Önskar att snön kunde smälta undan lite fortare. Väderleksrapporten lovade snö i morgon. Det är hål i mina stövlar så i morgon ska jag köpa nya för att kunna gå i snöslasket.
Taggen ser så go ut. Jag vill så gärna bli med katt, men det är allergi mot pälsdjur i släkten.
Och släkten vill jag ju träffa.
Fredag i morgon - veckan går fort.
Ha en trevlig helg.
Kram Viola

hugan sa...

Jasså Malexander är där i faggorna..trist att bli sammankopplade med det just, men det ser ut att vara en lagomt mysigt ställe med bra förbindelser!

Ja bensinpriset är inte roligt när man bara måste ut och köra..

Och Taggen påminner starkt om Elsa, så lååånga blickar för att kanske få en liten smula ;-D sånna raringar!

Monica sa...

Tack, tusen tack, snälla du!
Jag är så smickrad och glad att du valde min blogg och skrev så fint att det var en blogg du tyckte om att läsa! Så glad jag blev för dom orden!
Jag har fått den awarden en gång förut och överlåter den igen till alla som vill ha den!
Nu önskar jag dig en fin vecka! Din blogg är också en av mina absoluta favoriter!
Kram till dig från mig!
Monica

Birgitta sa...

Hej! Gamla Kisa är precis sig likt tycker jag. Såg också en skymt av Café Colomiba. Är det fortfarande café? Efter en kall morron här har solen lyst på oss och det har varit öfsadrôp. Men i natt ska vi få ny snö, så inte tar det på den.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

UllaMona sa...

Tack Birgit för den fina utmärkelsen, så roligt att du skriver att du tycker om att läsa min blogg.
Jag säger detsamma till dig...jag gillar din blogg!
Jag ska skicka awarden vidare.
Kram