fredag 18 mars 2011

I går och I dag

Här varierar det verkligen i väder. Ena dagen sol och vårligt, fast blåst. Jag hoppades att våren stod för dörren.
I dag när jag slår upp mina blå (gröna) är det massor av snö ute, ca 15 cm. Inte blir man glad precis, men man får ta det som det är och våren står nog och väntar någonstans på att få komma hit och värma med sina solstrålar.
Vi fick plocka fram snöslungan igen, den hade gubben satt in för sommarförvaring, men den fick göra lite mera nytta igen.


I går på min promenad passerade jag denna låda, tänkte ,
sand behövs nog inte mera nu, men ack vad jag bedrog mej.
I dag har det verkligen varit "sladdrigt " väglag.

Café Columbia
En gammal volka passerade, riktig nostalgi.
Vi hade flera sådana i vår ungdom.


Ån jag gick utmed i går.


I dag,
fågelautomaten utanför köksfönstret hos föräldrarna.

Hanna rullar snöboll,
till en häst hemma i vår trädgård i dag.

Albin jobbar också på med en stor snöboll.


Nu väntar jag på våren......



Kram Birgit


9 kommentarer:

hugan sa...

jojo än är det inte riktigt dags tydligen! Ingen fara för min del, jag väntar nog en månad till på våren...å andra sidan hör väl just sånna där bakslag våren till, så det är nog nära :)

Birgitta sa...

Vad roligt att du fortsätter visa bilder från Kisa och nu fick du med café Colombia. 15 cm nysnö var väl inte så mycket, det regnar bort i morron. Jag vill inte visa fler vinterbilder, för vi har fortfarande lika mycket snö och det har snöat hela dagen nu.
Önskar dej en trevlig och skön helg.
Kram Birgitta

Birgitta sa...

Hej igen! Det är bara roligt att se lite från Kisa ibland och se om det är sej likt. Det är ju 27 år sedan vi flyttade därifrån och jag kan inte fatta att tiden gått så fort. Mycket har hänt under de åren både mycket roligt och en del sorgligt. Jag hoppas att vi åker till Kisa i sommar för nu är det 2 år sedan sist.
Jag kallar min väv provväv eftersom jag bara har bilden av hur den ska se ut i huvudet och så hoppas jag att allt blir bra. Oftast gör de´ det.
Kram Birgitta

Monica sa...

Ja, vårvädret är inte riktigt att lita på! Men snö har vi i alla fall inte haft på länge här! Men heller ingen riktig vårvärme...
Men nästa vecka...
Stor helgkram, Monica

Birgitta sa...

Gratulerar på din födelsedag idag.
Kram Birgitta

Black Iris sa...

Vi verkar vara många som vätar på våren men inte går det fortare för det.
Segt tycker jag...

Kram Maidi

Märta sa...

Har du lust att höra Elisabeth Sandlund predika och vår kör från Äng sjunga så kan du kopiera den här adressen och klicka på programarkiv. Leta sedan i listan över sändningar och klicka på Babtistkyrkan v. 11http://www.hoglandetsnarradio.se

Nu längtar vi verkligen efter vår, ser att ni också fick massor av snö i slutet av förra veckan.
Får också lite nostalgikänslor när jag ser bilden på Bubblan, min "gubbe" hade en vit sådan när vi träffades.
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram! Märta

Märta sa...

Tack för bloggawarden, ska ta och lägga upp den nu i veckan.

Förresten ett stort Grattis på din födelsedag och det bästa jag kan ge dig Guds Rika Välsignelse!
Grattis!

Beate sa...

Hei!
Innom for første gang,fin blogg du har!
Klem fra Norges land;)
Beate