fredag 4 mars 2011

88-års kalas

I dag har vi varit på kalas och hyllat ett födelsedagsbarn som firat många födelsedagar. Det var far, morfar och gammelmorfar som fyllde hela 88 år. Tänk att få leva så många år och fortfarande vara relativt pigg och ha barnasinnet kvar.
Vi bjöds på hembakade wienerbröd, kakor och tårta. Ska det va´så ska de´.



Seth och g-morfar har öppnat paket


Gräddtårta hade det önskats, det blev en köpetårta.


Seth och g-mormor diskuterar garneringen på tårtan.

Rosen ser ju ganska så läcker ut, men är nog lite för söt.




Trevlig helg önskar jag er

Kram Birgit


5 kommentarer:

Märta sa...

Tänk vad fint det är när generationer kan mötas. Mina barn fick också uppleva glädjen i att ha gammel-mormor/morfar/farmor. Nu är det mina barnbarn som har gamlamormor o morfar.
Tårtan ser ju verkligen smaskig ut!
Hoppas att ni har haft ett fint sportlov, det ser så ut på bilderna.
Ha en skön helg!
Märta

Polargrevinnan sa...

Härligt med flera generationer.
Jag har kommit på mig att jag skulle ha frågat mormor och morfar om en hel del och även mina föräldrar. Nu är all borta och jag är den äldsta. Jag försöker berätta för barnbarnen om hur det var förr -de säger att det är svårt att tänka sig - ingen TV,mobil och dator. Ja, mycket förändras.
Fråga morfar om han kommer ihåg när vi ringde från automater med tio-öringar och beställde rikssamtal på tele-stationen. Vi köpte mjölk och grädde i "lös vikt", ja, listan kan göras lång.
Ha en fin helg.
Kram Viola

Monica sa...

Så roligt för dina föräldrar att samla barn och barnbarn och barnbarnsbarn (!) på födelsedagen och t.o.m. bjuda på hembakat! Det ser jättemysigt ut!
Kram, Monica

Evatina-beth sa...

Den tårtan hade jag gärna smakat på !!

Black Iris sa...

En så härlig gemenskap ni har i er familj. 88 år, ja det är många år..
Alla önskar sig nog ett långt liv men det viktigaste är ju att man får ha hälsan i behåll..

Kram Maidi