måndag 14 mars 2011

Lite blandat

Oj, vad dagarna rusar iväg. Helgen försvann snabbt, men det kommer ju nya dagar hela tiden och man får försöka förvalta dom på rätt sätt.
I dag har varit en sådan där skön dag, suttit hos frissan och bara slappat och njutit, visst känns det lyxigt, men jag tycker jag är värd det. Får man säga så??
Ytterligare en lyx för mej är att få ha gubben hemma. Inte behöva packa väskan varje söndagskväll för den kommande arbetsveckan. Inte undra, var i landet ska han jobba den här veckan?
Tänk att få vakna tillsammans varje morron, äta frukost och bara sitta och njuta av att vara vi två.
Vi är så tacksamma för detta efter dryga 25 års veckopendande.
Nog om detta, här kommer lite bilder som kanske talar för sej själva.


Katten min är med överallt.
Öppnar jag ett skåp eller låda måste han testa
om det möjligtvis finns plats för honom där.
Här hoppade han in innan jag hann lägga in våra handdukar.

I morse såg jag några kajor på grannens skorsten.
Trots röken sitter den där och ev. testar om det går att bygga ett
bo till herr och fru kaja.

Jodå, båda satt där och funderad länge.
De flög iväg så småningom, så det blev inte grillad fågel...
..men kanske rökt!!


En talgoxe satt i vårt körsbärsträd och spanade,
kanske efter en fru eller make.


Lite lek med kameran.



Detta blev visst lite av varje,
önskar er alla en skön måndagskväll.


Kram Birgit



11 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Snygg header! :-)

UllaMona sa...

Vilken fin header...nästan lika fin som den med barnbarnen...
Tänk att tvåsamhet kan vara så skönt...min sambo är pensionär så vi kan njuta tillsammans av alla mina lediga dagar...detta att äta frukost tillsammans är verkligen en bra början på dagen...hos oss är det sambon som har mest ensamtid eftersom jag fortfarande jobbar heltid med många journätter och långa dagar...men jag har även långa ledigheter eftersom jag tar all övertid i LEDIGHET.
Kram och ha en bra vecka.

Anonym sa...

Fin sida och fantastisk header! Är det månne ett vårtecken att frächa upp sin blogg:)
Ha en bra kväll
Kram Anita

Monica sa...

Birgit, nu gör jag ett tredje försök att kommentera!!!! Kommer ej "fram"....
Vad vacker header, blir så glad av att se en så vacker bild! Sen de andra bilderna, du är jätte duktig på att fotografera! tror jag sagt det tidigare....hi,hi.hi.
Ja visst är det skönt att ha den stora förmånen att vakna tillsammans, äta frukost utan stress. Med en sådan början på dagen kan man inte annat vara en tacksam & detta präglar troligen resten av dagen?
Ha det så bra och var rädd om dig!
Kram från mig.

Monica sa...

Klart att du är värd att skämma bort dig hos frissan då och då!
Så skönt att du kan njuta av livet tillsamman med din "gubbe", det är inte så dumt att vara pensionär...

Din nya header är jättefin och "vårig", men jag saknar litet de fem glada barnbarnen på spark-tåget!
Ha en fin vårvecka. kram, Monica

Birgitta sa...

Så fina änderna är i din header. Snyggt.
Helt rätt att du njuter av dagarna.
Godnattkram till dej
Birgitta

pastorsfrun sa...

Oh, vad fint du gjort det härinne =)
Du måste ju visa ditt nyfrissade hår också ;)
Kram

Bonnfrua sa...

Du har något att hämta hos mig Mummen!

Märta sa...

Skönt att bli lite bortskämd och få gå till frissan!
Njut av dagarna tillsammans, så härligt att få äta frukost tillsammans även i veckorna och inta bara på helgerna som det är hos oss.
Boka näst sista helgen i september o kom och hälsa på oss och få då lyssna till Elisabeth Sandlund. Vi har bokat in henne för en kvinnofrukost o troligen något på söndagen också. Jag köpte hennes sista bok men ska låna "Drabbad av det oväntade" av min vännina.
Ha det gott! Kram!
Märta

hugan sa...

Åh vad roligt att läsa om männsikor som verkligen uppskattar det vardagliga och enkla, men ack så värdefulla i att få ha det så bra som pensionär! Så många som bara tar det för givet...
Och det är en härlig ego grej att få sitta hos frissan och bli ompysslad, det ska man unna sig mer av :-)
Ha nu en fortsatt skön vecka!

Märta sa...

Titta gärna in på bloggen http://lovely-chaos.blogspot.com
hon har en utlottning av ett jätte fint sadelskydd.
Tjejen som har bloggen är min brorsdotter.
Ha det gott!
Märta